Näytetään tekstit, joissa on tunniste Cafe. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Cafe. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 16. elokuuta 2015

Kyllä kelpaa kahvitella - Cafe Milavida (Tampere)

Upealla paikalla Näsinpuiston vihreyden keskellä. Ja upea on itse Näsinlinnakin jossa kahvila sijaitsee.
Kyllä Cafe Milavidassa kelpasi lämpimänä elokuun päivänä terassilla kahvia ja leivosta nautiskella.

Tarjolla suolaista ja makeaa ym. virvokkeita. Jotain leipiä, salaattia, leivoksia, viinereitä.. jne. tuossa jotain mitä nyt jäi mieleen. Itse söin Mangoleivoksen ja kahvin. Kahvi hyvää, leivos myös hyvänmakuinen, ehkä hieman pieni hintaan nähden (5,80e) mutta tuollaista luokkaa ne tuppaa monessa muussakin paikassa olemaan (Kyllä herkuttelu on nykyään kallista).

Mangoleivos
Palvelu toimi tehokkaasti ja hyvin. Tilaa syödä ja juoda löytyy hyvin sekä sisältä että ulkoa. Ulkoterassilla mukava katsella upeita Näsinpuiston maisemia (kunhan vielä kaikki remontit saadaan valmiiksi). Vilahtaapa sieltä puiden lomasta vielä näsijärvikin.

Hieman ylihinnoiteltu niinkuin niin monet muutkin kahvilat :/  ..mutta onneksi paikka ja ympäristö paikkaa mukavasti tilannetta!

Cafe Milavida
Milavidanrinne 8, 33210 Tampere

sunnuntai 5. heinäkuuta 2015

Suolaista ja makeaa - Fazer Cafe Brunssi (Tampere)

Sunnuntai brunssilla Fazerilla ja liikaahan sitä tuli syötyä :) Ihan sattumalta yllättäen eksyttiin Fazerin Brunssille ja kun sattumalta pöytäkin vapautui sopivasti niin eikun syömään. Brunssi näyttää olevan todella suosittu ja paikka ruuhkainen. Mutta en kyllä ihmettele 19e hintaan ainakin omasta mielestä erittäin hyvä ja kattava tarjonta. Omasta mielestäni hakkaa 10-0 erään toisen brunssin josta aiemmin olen kirjoitellut.

Tarjolla oli tällaista (lainattu Fazerin sivuilta):
lajitelma käsinleivottua leipää ja vastapaistettuja croissantteja
Fazer Blend / kahvia ja teetä
luomuappelsiini- ja luomuomenamehua
raikasta smoothieta
savulohta ja katkarapuskagenia
paistettuja bratwursteja ja dijonsinappia 
maalaispalvikinkkua ja kermajuustoa
salaattia, kurkkua ja tomaattia
3 ruokaisaa päivän salaattisekoitusta
espanjalaista perunamunakasta ja provencen tomaatteja yrttiöljyllä
tuoretta hedelmäsalaattia, luonnonjogurttia, pähkinöitä ja granolaa
keitettyjä munia
lajitelma juustoja (esim. sinihomejuusto, brie, manchego) ja hilloja
Fazerin Alku-puuroa
lajiltelma Fazerin kakkuja

Tässä muutama kuva joistakin brunssin tarjottavista. Ei mitään kummoisia kuvia mutta hiukan suuntaa antavia.




Huh huh, olipas todellakin hyvät eväät. Syötyä tuli reilut kaksi tuntia ja tarjonta näytti hiukan vaihtuvan menekin mukaan kun pöytää täydennettiin. Tästä myös plussaa, että ruokaa oli koko ajan tarjolla. Kun jokin loppui niin saman tien tuotiin lisää tai korvattiin jollain uudella. Ruokaisat salaatit hiukan vaihtui. Smoothieta oli ainakin kahta eri makua. Kakkuja tuli syötyä ja maisteltua kuutta erilaista ja päälle vielä yksi leivos.. nam! Oli porkkanakakkua, vadelma, suklaa.. jne. Toki löytyi myös Fazerin karkkejakin.
Lämpimiä ruokia oli Perunamunakas ja bratwurstit. Bratwurstit erittäin hyviä. Kahvia oli tarjolla kahta eri laatua Presidentti Tumma ja Fazer Blend.

Palvelu oli ystävällistä ja mukavaa. Pöytiä siivottiin kokoajan ja palvelu pelasi. Brunssi pöytää täydennettiin kokoajan. Tuotteet laadukkaat!  Tätä Brunssia voin lämpimin mielin suositella kaikille!
Ainoa miinus ruuhkaisuus, eli ei voi olla varma mahtuuko syömään. Pöytä varauksia ei oteta ainakaan nettisivujen mukaan.

Fazerin nettisivujen mukaan brunssi näyttäisi olevan sekä lauantaina että sunnuntaina.




lauantai 18. huhtikuuta 2015

Kahvia ja Raakakakkua - Cafe Gopal, Tampere

Mieli teki kahvia ja makeaa ja Cafe Gopal osui kohdalle joten eikun sisään. Monesti on tullut tästä ohi käveltyä mutta koskaan aiemmin ei ole tullut poikettua. Ovelta avautui pieni intiimi, persoonallisen, boheemin, lämminhenkinen kahvila. Täällä näköjään tarjoillaan myös kasvisruokaa, mutta se jäi nyt testaamatta. Makean himoon raakakakkua ja kuppi kahvia.



Raakakakut erittäin hyviä. Maistoin kahta eri makua ja molemmat hyviä, koostumut myös erinomainen... nam! Unohdin jo kokonaan mitä kakkuja nuo oli mutta toinen oli jokin suklaa systeemi ja toinen taisi olla vadelma lakritsi. Kahvia olisi saanut myös santsata samaan rahaan! Mukavaa myös että kaikki kahvi kupit oli erilaisia joten itse sai valita haluamansa, ison tai pienen, pelkistetyn tai koristellut, vanhan tai uuden :) ..taidan tulla toistekin... Kiitos!

Cafe Gopal
Kuninkaankatu 15
Tampere