Näytetään tekstit, joissa on tunniste Laukontori. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Laukontori. Näytä kaikki tekstit

lauantai 15. elokuuta 2015

Onko se jonottamisen arvoista? - Jörn's Döner (Tampere)

Mikäs ihmeen Jörn Donnerin mustanpuhuva vaalikoju se on mikä kerää kansaa Tampereen Laukontorille. Ei vaan se olikin Jörn's Döner Streetfood koju. No joo, tiesinhän minä sen monia juttuja jo lukeneenani, että Jörn's Döner koju kerää kansaa Laukontorilla. Väkeä riittää jonoksi asti ja ruoka tuntuu loppuvan kesken. No nyt oli pakko jo mennä itsekin se kokeilemaan ennenkuin kesä loppuu kesken. Kuvittelin jo hiukan mielessäni että suurin hypetys olisi mennyt ohi ja ruuhkat helpottaneet mutta EI! Siellähän se oli kymmenien ihmisten jono odottamassa ja eikun soppajonoon niinkuin pienen talon porsaat.


Siinä jonotellessa ja Jörnin kojun touhuja katsellessa mielessä kyllä kävi, että hiukan ripeämpääkin tahtiin niitä Dönereitä voisi kasata. Samoin kun tilausta pääsin tekemään oli palvelu hieman poissaolevaa ja hapuilevaa, alkaako jo turnaus väsymys painaan päälle ja tahti hiipuun. No olihan toki kello jo puoli kolme lauantai iltapäivässä.
Ajattelin jo kysyä kassaneidiltä kun viimein 32 minuutin jonotuksen jälkeen sain ruoka annoksen käteeni, että onko tämä nyt jonotuksen arvoista ?  ...mutta jätin kysymättä ja ajattelin arvioida Döneriä itse.


Noh, täytteet hyvät ja tuoreet. Maku hyvä ja raikas ei lainkaan tunkkainen. Kanaa olisin kaivannut annokseen enemmän ja muutenkin koko ehkä hieman pieni. Sämpylä vai mikä pitaleitä tuossa nyt olikaan oli myös hieman kuivan rapsakka. Mitenkähän tätä nyt oikein kuvailisi, ...olisiko sellainen fiinimpi "paremman luokan" kebab enemmän naisväen mieleen. Ei siis mikään miehinen mättöannos! ...Mutta erinomaista streetfoodia kylläkin ja parhaasta päästä Tampereella.

Hinta/Laatu suhde kohdallaan. Kokoa olisi kaivannut lisää! 32 minuutin jonotus ja viidessä minuutissa syöty, oliko sen arvoinen... omasta mielestäni EI!

Ostaisin ja varmasti tulen ostamaankin uudelleen, mutta sillä kertaa ilman jonotusta!

Makuja on monia ja kyllähän pitkät jonot jotain kertoo, kyllä tällaiselle on tilausta. Enemmänkin saisi olla hyviä Streetfood kojuja Tampereella.

Mutta nälkähän sitä jäi vielä tuon Jörn's Dönerin jälkeen, joten piti suunnata Kirkkokadulle Punjab Kebabbiin ja syödä Pitakebab vielä päälle.. niinkuin samoin makuja on monia.. nam!


Jörn's Döner arvosteluja muualla:
Savusuolaa - Jörn's Döneriä kannattaa jonottaa, satoi tai paistoi
Emmi  Nuorgam - Jörkka ja Tomaa taisteli - kumpi voitti?



lauantai 27. kesäkuuta 2015

Hodaria Laukontorilta - Hotstreetdogz, Tampere

Lämpimän kesäpäivän ratoksi tuli lauantai päivän lounaaksi nautittua lihaisaa hodaria Tampereen Laukontorilta löytyvästä Hotstreetdogz kojusta. Hotstreetdogz on kauppahallin 4 Vuodenaikaa ravintolan sivuhaara joten tarjolla on samaa tavaraa kuin kauppahallin 4 Delin hodari pisteessä.

Tarjolla oli viisi erilaista Hotdogia: Le French, The Ohio, The Mexican, All Day Breakfast ja The Hot Dogzilla. Kaikki hodarin hinnaltaan 8e kappale.

Palvelu pelasi ja myyjät oli ystävällisiä ja suosituksiakin tuli. Kerrottiin että Hodarit on tuhteja mutta kyllä itselleni olisi toinenkin helposti uponnut ehkä kolmaskin :) Hodari valmistui tuota pikaa ilman pitkiä odotuksia. Juuri sellaista Streetfoodia kuin sen olla pitääkin.

Itse söin "The Ohio" hotdogin joka sisälsi: Karamellisoitua sipulia, Pekonia ja Chili-bbq kastiketta. Sekä tietenkin sämpylän ja reilunkokoisen raakamakkaran.


Täytyy kyllä sanoa, että ainakin omaan makuuni kyllä hotdog parhaasta päästä. Hyvä sämpylä ja makkara erinomainen. Pekoni olisi saanut olla hieman rapeammaksi paistettu.

Suosittelen erittäin lämpimästi tutustumaan tähän hodari kojuun Laukontorilla silloin kun se säiden salliessa siellä on :) Hotdogeja saa myös Tampereen kauppahallista 4 Delistä joka on Ravintola 4 Vuodenajan vieressä.
Myös noita pelkkiä raakamakkaroita saa ostaa Kauppahallista ja grillailla itse :)