Näytetään tekstit, joissa on tunniste jäätelö. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste jäätelö. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 12. heinäkuuta 2015

No nyt on helppoa! - Kolmen aineen jäätelö - resepti

Totta tosiaan. Nyt on kyllä niin helppoa tehdä omaa jäätelöä, että sen osaa kaikki vauvasta vaariin. Näitä jäätelö reseptejä on pyörinyt jo jonkin aikaa pitkin blogeja ja ties missä. En tiedä mistä tämä on lähtöisin mutta pitihän sitä itsekin kokeilla. Ja voi että miten yksin kertaista. Kaikki aineet vain sekaisin ja pakkaseen!
Tästä taitaa taas tulla sellainen kestoartikkelin johon lisäilen uusia juttuja pikkuhiljaa vähän kuin omia muistiinpanojani. En vain jaksa aina tehdä samasta aiheesta uutta blogi postausta.

Sitruuna-Salmiakkijäätelö + vadelmaa 
Jäätelön perusresepti:
6 dl vispikermaa
1 prk kondensoitua maitoa (304ml)
0,5 dl glukoosisiirappia

Ainekset kulhoon ja vatkaa sekaisin vaahdoksi. Lisää mieleisesi lisukkeet marjat, suklaat.. millaisesta jätskistä nyt sitten ikinä pidätkään. Pistä pakkaseen ja anna jäätyä ainakin 4 tuntia mielellään seuraavaan päivää.

Itse maistelin omaa tuotostani jo kahden ja puolen tunnin kuluttua ja se oli vielä ihan "pehmistä" :) Hyvää kylläkin :)

Ei tänä nyt toki mitään halpaa jäätelöä ole kun itse tekee, mutta onhan se oma tekemänä aina parempaa ja saa tietty juuri sen makuista kuin itse haluaa tehdä. Mutta tuskin tuo jäätelön hinta paljon eroaa esim. Ben & Jerryn ja muiden kalliinpien jäätelöiden hinnasta.

Salmiakkijäätelö resepti:
Ylläolevat perusaineet
1,5dl Apteekinsalmiakki mixeriä (linkki valmistajan sivuille)

Ainekset kulhoon ja vatkaa sekaisin vaahdoksi. Pistä pakkaseen ja anna jäätyä ainakin 4 tuntia mielellään seuraavaan päivään. Todella hyvää!!

Sitruuna-Salmiakkijäätelö resepti:
Ylläolevat perusaineet
1,5dl Apteekinsalmiakki mixeriä
1 Sitruunan kuori raastettuna + mehu

Raasta sitruunankuori ja purista mehu. Lisää kaikki ainekset kulhoon ja vatkaa vaahdoksi. Pistä pakkaseen ja anna jäätyä seuraavaan päivään. Tästä tuli parempaa kuin tuosta pelkästä salmiakkijäätelöstä. Sitruunaa voisi olla ehkä hieman enemmänkin.
Niin ja vadelmahan sopii aina todella hyvin salmiakin kanssa, kuten tuossa kuvassa näkyy ;)

maanantai 1. heinäkuuta 2013

Minetti Jäätelö - Tampere

Nyt on pakko kehua ja kertoa muillekin, kun tässä Tampereella kuljeskellesani törmäsin tähän Minetti jäätelökioskiin. Pakkohan sitä oli kesä kuumalla ostaa jäätelöä ja täällähän olikin todella positiivinen yllätys. Valikoima oli erittäin laaja verrattuna Valion ym. kioskeihin. Ja myös harvinaisempia makuja oli tarjolla joten täältähän riittää maistelemista pitkäksi aikaa. Yksi pallo maksoi 2,50e joka mielestäni oli halpa kioski jäätelöksi. Varsinkin kun pallo ei ollut mikään pieni, niinkuin monissa paikoissa tuppaa olemaan. Tarjolla oli myös kahta ja kolmea palloa mutta niiden hintaa en nyt muista. Jäätelön sai vohveliin tai kuppiin ja olisi tarjolla ollut kai jokin suklaa vohvelikin.
Suosittelen lämpimästi tätä Minetti kioskia muillekin. Itse olin Ratinan stadionin lähellä olevalla kioskilla, kioski sijaitsee siis sen uuden Laukonsillan päässä. Minetti Facebook sivuilla luki että toinen kioski olisi Mustassalahdessa ja myös Muroleen kavanalla on kioski.

Päivitys 15.7.2013
Testasin myös Mustanlahden Minetti kioskin. Ellen väärin muista niin tuntui siltä, että siellä olisi ollut enemmän maku vaihtoehtoja kuin Ratinassa mutta saatan olla väärässä. Jäätelö pallon koko oli pienempi kuin ratinassa mutta tämä saattaa johtua ihan myyjästäkin.
Superman jäätelö oli mielenkiintoisen värinen!

Jossain vaiheessa pitäisi avautua Tampereen Koskikeskukseen suomen suurin jäätelökahvila!!  ..sitä odotellessa :)

Päivitys 9.8.2013

Myös rautatieaseman uuteen Foodstation ravintolamaailmaan avautuu Minetti jäätelökahvila tämän kuun aikana.. siis elokuussa 2013

Nettisivut: www.minetti.fi
Facebook: Minetti


sunnuntai 12. toukokuuta 2013

Eurooppalainen ruokatori (Tampere 2013)

Hienoa, Eurooppalainen ruokatori / Tunne Tampere tapahtuma on jälleen saatu Tampereen Hämeenpuistoon. Tapahtuma jatkuu 20.5. asti joten sinne ehtii vielä hyvin tutustumaan ja maistelemaan herkkuja. Toki kannattaa varata paksu lompakko täynnä käteistä kun Hämeenpuistoon säntää ;) Hinnat siis eivät ole mitkään halvat. Ainakaan minun mielestäni. Tämä onkin melkeinpä ainoita asioita mikä tässä jo moni vuotiseksi perinteeksi tulleessa Eurooppalaisessa ruokatorissa mättää. Miksi tuotteet hinnoitellaan yli!?! ..luulen että moni ostaa tuolta tpahtumasta/torilta KERRAN mutta ei tule toista kertaa koska hinnat ovat aivan liian kovat. Hinnat sopivalle tasolle niin kauppa kävisi varmasti paljon, PALJON paremmin.
Hyvä esimerkki kalliista hinnoista on tämä jokin Sisilialainen makeakakku (Kuvia löytyy vanhasta blogistani) josta kirjoittelin joskus aiempina vuosina aiemminkin. Se vain on niin hyvää ja ostin tänäkin vuonna sitä kokonaisen siivun joka maksoi melkein 20e !!!
Enpä raski tuota enempää ostaa, makean himoni meni tuon yhden palan ja hinnan myötä ohi :) Mutta hyvää oli.. nam!
Tähän mennessä olen maistellut torilta myös Bratwurstia ja hapankaalia, Sipsejä, jonkinlaisen lätyn sisään käärityn makkaran, Jäätelöä, Pizzaa, Curry wurstia.. ja ehkä jotain muutakin mutta nuo nyt muistui mieleen. Kaikki erittäin hyviä, tuo lättyyn kääritty makkara ehkä  olisi vaatinut jotain lisämakua. Sipsien hinta oli mielestäni noussut edellisvuodesta ellen väärin muista.
Mutta kaikin puolin erinomainen tapahtuma Tampereen Hämeenpuistossa toivottavasti tämä jatkuu vielä vuosia eteenpäin ja laajenisi vielä entisestäänkin. Voisihan tämän nimen muuttaa vain ruokatoriksi ja ottaa mukaan muitakin kuin Eurooppalaisia. Sopisihan tuonne joukkoon aasialaista ym. Onhan tuolla nytkin myös BBQ BUS jossa heiluu amerikan lippu ?! Eurooppalainen ?  Pitäisi käydä maistamassa vielä senkin ruokia... hmm.. nälkä...