Näytetään tekstit, joissa on tunniste juoma. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste juoma. Näytä kaikki tekstit

perjantai 4. syyskuuta 2015

Monenlaisia makuja - Ravintola C (Tampere)

Pitkästä aikaa tuli käytyä illallisella nauttimassa Ravintola C:n antimista. Täytyy kyllä sanoa, että tämä ravintola ei petä koskaan. Palvelu on miellyttävää ja ruuat herkullisia. Ei nyt toki ihan kaikki. Mutta makujahan on monia, eikä kaikki kaikesta voi tykätäkään. Ravintola C saattaa ehkä joissain tapauksissa kompastua liialliseen kokeiluun ja kikkailuun jolloin maku hieman kärsii. Tai sitten jotkin ruuat eivät vain olleet täysin minun makuuni. Kaikki ruuat olivat siis hyvää, mutta liikuttiin monenlaisissa mauissa välillä "ihan ok" ja "Erinomainen".

Sen verran täytyy noin yleisesti todeta, että jos tänne ravintolaan aikoo mennä niin omasta mielestäni pitää olla valmis maistelemaan mitä eteen tulee. Ennakko luulottomasti ja uusia makuja etsien. Ei siis nirsoillen ja "hyi, en syö" asenteella.

Tästä se sitten lähti illan makujen maailmaan... En millään muista mitä kaikkea näissä ruuissa oli mitä söimme joten kuvauksen hieman sinnepäin!  (Sorry virheet, jos Ravintola C:n väki sattuu tämän lukemaan)

Söin/Söimme siis kuuden ruoka-annoksen menuun, alkoholittomalla juomapaketilla.

Alkuun keittiön tervehdyksenä "Rapeaa possun nahkaa ja jotain..." - Erittäin hyvää ja mukavan suolaista!


Toinen tervehdys: Sipulia, parsaa, pinaattia - kylmän keiton muodossa. - jännä maku, erikoinen tarjoilumuoto pullosta pillillä :)


Kolmas tervehdys: Rapuöljyä, pähkinöidyssävoissa paistettua madetta ja mummonkurkku marenkia - Tämä oli todella hyvää!


Grillattua muikkua ja Rekolan salaattia - Ihan ok, mutta parempaa muikkua olen saanut muualta!


Muikku annokseen tuli vihreää juomaa "Kurkkua ja jotain muuta" - Ei minun makuuni, oikeastaan pahaa.


Muikun ja juoman seuraksi vielä ravintolan oma tekemiä leipiä.


Mouhijärven kania, kallioimarteen juurella maustettua kermaa ja porkkanaa - Tämä oli hyvää, nam!
Mureaa pehmeää lihaa, hyviä makuja!


Kanin kanssa juomaksi oli "Maitohorsmankukkaa ja tomaattia" - Todella hyvää! Nam!


Väliin pieni ylimääräinen: "Punaherukka basilika raikastus"


Haudutettua Pyhäjärven kuhaa ikejime, pujomaitoa ja Rekolan kasviksia - Todella hyvää, teki mieli nuolla koko lautanen puhtaaksi!


Kuhan seuraksi "Sitruunamelissa mehua" - täysin mauton, mutta tuoksui hyvältä.


Grillattua Ylätalon luomutilan kyyttöä, kanttarellipyreetä ja valkosipulikastiketta - Todella hyvää, liha pehmeää ja mureaa. Kanttarellikastike ehkä hieman tuhtia minun makuuni. Valkosipulia en kyllä maistanut yhtään, ei jäänyt ainakaan mieleen. Kuitenkin todella hyvä annos!


Kyytön kyytipoikana "Puolukkamehua" - Todella hyvää, ehkäpä parasta puolukkamehua mitä olen ikinä juonut.

Sitten siirryttiin juustoihin: "Homejuustoa ja omenaa" - Aikas tuhdin makuista homejuustoa, mutta erittäin hyvää ja sopi erinomaisesti omenahillon kanssa. Nam! Lisäksi vielä ravintolan omaa näkkäriä.


Juuston kanssa juomana "Omena mehua" - hyvää!


Sitten makeampi keittiön tervehdys: "Karviaista, karhunvatukkaa, kriikunaa" - Erittäin hyvää! Olisi maistunut enemmänkin :)

Jälkiruuaksi "Mustaherukkaa ja piimää"- annoksessa myös hieman punajuurta, Todella hyvää, vei kielen mennessään. Mustaherukkaa oli laitettu hienosti valkosuklaapallon sisään.


Jälkiruuan juomana: "Mustaherukka kuohuvaa" - Varma valinta ja aina yhtä hyväääää!


Ja lopuksihan piti vielä ottaa kahvit jonka kanssa tarjoiltiin vielä pientä makeaa. NAM! - tällainen pieni plussa kaiken päälle tekee aina hyvää :)


Kaikenkaikkiaan erinomainen ja onnistunut ilta, hyvää ruokaa (..ja hieman parannettavan varaakin). Erinomainen ja mukava palvelu, hyvä tunnelma. Kiitos!

Ravintola C
Rautatienkatu 20
33100 Tampere

perjantai 7. joulukuuta 2012

Smoothie / Pirtelö


Smoothie, pirtelö, hedelmä/marja juoma tai mitä kaikkea niitä nyt onkaan. Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Kaikki nuo oikeastaan loppupeleissä on yksi ja sama asia erilaisilla aineksilla ja erikoostumuksella toteutettuna.

Itse on tullut tässä pyöräyteltyä jos jonkinlaista smoothieta aineksista mitä nyt kaapista milloinkin sattuu löytymään. Täytyy kyllä sanoa, että tällainen smoothie juoma on kyllä yksi parhaita keksintöjä mitä on tehty. Kumpa kaikki alkaisivat ymmärtämään, että sellaisen voi tehdä melkein mistä aineksista vain. Ei pirtelön tarvitse olla aina jokin perinteinen hmm.. mansikka, banaani, kerma, vaniljajäätelö sekoitus. Se voi olla esimerkiksi manteli, vesi, mustikka, puolukka, salaatti sekoitus. Pirtelöön voi siis sekoittaa ihan mitä mieleen juolahtaa vain taivas on rajana. Eikä aina tarvitse seurata reseptejä. Sinne vaan oman mielen mukaan aineksia.
Ellet niin kauheasti tykkää syödä esim. vihreää salaattia niin pistäpä se hedelmien joukossa pirtelöksi niin johan menee vaikka koko puska kerralla ja hyvälle maistuu.
Blenderiin/tehosekoittimeen vaan kaikki pähkinät, marjat, mausteet chilit, kasvikset, mehut ihan mitä vain. Veden tai muun nesteen määrällä voi säädellä miten vahvaa/notkeaa juoma on.

Suositten rohkeasti kokeilemaan erilaisia aineksia ja maku yhdistelmiä. Kokeilemalla oppii ja välillä voi löytyä se oma herkku suosikkikin. Kokeilemaan ja maistelemaan!! ..maistelkaa, maistelkaa !!

Blenderin kautta saa mukavasti tyhjennettyä pakastimestakin sinne jääneitä marjoja ym.

Nam!... Smoothie :)

tiistai 18. syyskuuta 2012

Voihan MAITO sentään.

Täytyy heti sanoa, että tämä on hiukan turhan päiväinen koko artikkeli mutta teki mieli hiukan tässä avautua ja tuoda ilmi omia mietteitäni. Ehkäpä joku muukin alkaa huomaamaan ja ajattelemaan asioita tällaista kirjoitusten jälkeen.

Tuli tässä menneenä viikonloppuna kyläiltyä ja kahviteltua. Pöydässä tölkki punaista maitoa niinkuin aina ennenkin. Hyvä niin kunnon rasvaista tavaraa ajattelin, vaikkei luomua ollutkaan. Mutta juotuani tuota, hyi!! mitä ihmettä karsea maku! Katse tölkkiin ja mitä huomaankaan:

Eihän se mitään TÄYS MAITOA ollutkaan vaan jotain MAITO JUOMAA!!!! Huomaatko itse heti eron noissa kahdessa purkissa ? Luulenpa että monikaan varsinkin vanhempi ihminen ei edes huomaan noiden eroa kun on vuosia ja vuosia ostanut punasita maitoa ja vanhasta tottumuksesta ottaa sen punaisen tölkin kaupan hyllystä. Sitten huomaamattaa juo jotain ihan muuta mitä luulee juovansa.

Miksi ihmeessä noita maitoja täytyy olla sen miljoona erilaista kun riittäisi se yksi ja ainoa kunnon lehmänmaito suoraan lehmästä eikä muuta tarvitsi. Miksi ostaa ja juoda jotain rasvatonta ja mitä niitä nyt onkaan ykkösmaitoja kun VETTÄ saa hanastakin!!!