Näytetään tekstit, joissa on tunniste salaatti. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste salaatti. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 18. tammikuuta 2015

Ravintola Herkku Sokos Tampere - Brunssi

Sunnuntai brunssilla. Sokoksen -2.krs Ravintola Herkku oli laajentunut sitten viime käyntini ja tarjoilee nykyään myös Brunssia sunnuntaisin klo 12-15. Mielestäni halpaan 15e hintaan sisältyy lämpimiä ruokia (tällä kerralla ainakin: kananugetteja, amerikkalaisia pannukakkuja, nakkia, lihapullia, munakasta,jotain qvinoa juttua, jonkinlaista kinkkupiirasta ym.), salaattipöytä (waldorf,caesar,sieni,ym,ym), leivät, kahvi (myös erikoiskahvi: cappuccino,latte,espresso), jälkkäri kanelipulla. Lisäksi sai vielä samaan hintaan valita joko omena tai appelsiini mehun ja rahka tai jugurtti kulhon.

Brunssin tarjontaa
Amerikkalaisia pannukakkuja
Latte, Cappuchino ja kanelipullat
Kanelipulla
En tiedä unohdinko tarjonnasta jotain, mutta ruokaa oli ainakin niin paljon että itse söin hiukan liikaa :) Ruuat sellaisia perus hyviä ja varsinkin hinta/tarjonta suhde mielestäni kohdillaan. Omasta mielestäni ainakin Sokoksen salaatit ovat hyviä, esim. Waldorfin ja Caesarsalaatti. Palvelu oli erittäin ystävällistä ja ensikertalaiselle opastettiin hyvin mitä brunssiin kuuluu. Lämpimiä ruokia, salaatteja ja peruskahvia saa siis santsata niin paljon kuin jaksaa. Mehu, pulla ja rahka/jugurttikulhoja 1/per brunssi.

Suosittelen lämpimästi!!

perjantai 7. joulukuuta 2012

Smoothie / Pirtelö


Smoothie, pirtelö, hedelmä/marja juoma tai mitä kaikkea niitä nyt onkaan. Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Kaikki nuo oikeastaan loppupeleissä on yksi ja sama asia erilaisilla aineksilla ja erikoostumuksella toteutettuna.

Itse on tullut tässä pyöräyteltyä jos jonkinlaista smoothieta aineksista mitä nyt kaapista milloinkin sattuu löytymään. Täytyy kyllä sanoa, että tällainen smoothie juoma on kyllä yksi parhaita keksintöjä mitä on tehty. Kumpa kaikki alkaisivat ymmärtämään, että sellaisen voi tehdä melkein mistä aineksista vain. Ei pirtelön tarvitse olla aina jokin perinteinen hmm.. mansikka, banaani, kerma, vaniljajäätelö sekoitus. Se voi olla esimerkiksi manteli, vesi, mustikka, puolukka, salaatti sekoitus. Pirtelöön voi siis sekoittaa ihan mitä mieleen juolahtaa vain taivas on rajana. Eikä aina tarvitse seurata reseptejä. Sinne vaan oman mielen mukaan aineksia.
Ellet niin kauheasti tykkää syödä esim. vihreää salaattia niin pistäpä se hedelmien joukossa pirtelöksi niin johan menee vaikka koko puska kerralla ja hyvälle maistuu.
Blenderiin/tehosekoittimeen vaan kaikki pähkinät, marjat, mausteet chilit, kasvikset, mehut ihan mitä vain. Veden tai muun nesteen määrällä voi säädellä miten vahvaa/notkeaa juoma on.

Suositten rohkeasti kokeilemaan erilaisia aineksia ja maku yhdistelmiä. Kokeilemalla oppii ja välillä voi löytyä se oma herkku suosikkikin. Kokeilemaan ja maistelemaan!! ..maistelkaa, maistelkaa !!

Blenderin kautta saa mukavasti tyhjennettyä pakastimestakin sinne jääneitä marjoja ym.

Nam!... Smoothie :)

sunnuntai 18. marraskuuta 2012

SalaattiSmoothie

Alkuperäinen teksti 13.3.2011 - http://sienitukka.wordpress.com

Netissä pitkin piuhoja surffaillessa ja seikkaillessa tuli jossain vaiheessa törmättyä jollain SuperFoodi sivuilla (olisiko ollut Viidakkomiehen tai jonkun muun tuollaisen) Smoothieen johon tuli salaattia. Ja pitihän sitä testailla miltä se salaatti maistuu tuossa muodossa. Ja täytyy kyllä sanoa että hyvältä maistui ja hyvin upposi. Varmaan menee tässä muodossa huonommallekin salaatin ja vihreän syöjälle. Itse tykkään kyllä salaatin lehtiä syödä muutenkin.

Tässä reseptiä jonka vetäisin omasta päästäni muistin varaisesti:

SalaattiSmoothie:
Manteleita
Vettä
Banaania
Tammenlehväsalaattia

Mantelit tehosekoittimeen, pieni sekoitus ja vettä perään. Loput aineet mukaan ja sekaisin. Määrät ihan oman maun mukaan.

 ...tätä täytyy tehdä toistekin :)

Ja niin tätä ja monia muitakin smoothieita on tehty lukuisia kertoja, tällaisiin smoothie juomiinhan voi oikeastaan sekoitella melkein mitä vaan mieleen juolahtaa. Kokeilemalla ja maistelemalla oppii.