Hommasin siis itselleni tällaisen Zengrow:lta "Viherseinä - Tuote F8":san. (Päivitys 18.9.2015 - ZenGrow näköjään poistanut tuotteet sivuiltaan.)
Eli tähän kuuluu kaikki, viherseinä elementti, vesisäiliö, ajastin ja pumppu. Tilasin tarkoituksella tällaisen koko paketin, koska itselläni ei ollut hajuakaan miten tämä systeemi oikein toimii. Nyt kun on käytännössä tämän nähnyt niin ihan yksi kertainen juttuhan tämä on. Pumppu vesisäiliöön josta se letkua myöten pumppaa veden viherseinä elementin yläosaan ja sieltä se valuu omalla painollaan takaisin säiliöön.
Ja nyt kun omin silmin näin tämän niin eihän se silmää miellyttänyt vaan piti sitä hiukan heti itse tuunata. Tässä kuvia omasta lopputuloksestani:
Nyt kun vihdoin ja viimein sain sen kuntoon ja seinälle. Omat kasvini ovat vielä siinä aika pieniä mutta nyt parin viikonverran viherseinässä olleena kaikki vielä hengissä, yksi kasveista hiukan huonossa hapessa. Pieniä kastelu ongelmia. Tein pienen tuunauksen niin kastelu toimii paremmin ja uskoisin että nyt homma toimii paremmin. Laitan myöhemmin lisää kuvia kun kasvit hiukan tuosta kasvavat. Jospa saisin myös hiukan parempia kuvia.
Ainakin näin ensi vaikutelmalta tämä ei tunnu ollenkaan huonolta systeemiltä, ainakin itse tykkään tästä. Aika näyttää miten kasvit pärjää. Itse ehkä jatkossa, jos lisää viherseinä elementtejä hommaan ostan kyllä vain tuon pelkän viherseinä elementin ja rakentelen itse kaiken lopun. En ainakaan tiedä mistä Suomesta saisi tuota pelkkää kangasta mistä tuo elementti on tehty. Jos jollain on tietoa niin kertokaa!!
Tämä viherseinä tuotehan ei ole Zengrow:n oma vaan Zengrow tuo tätä maahan. Oikea valmistaja on Florafelt. Jonka nettisivuilta löytyy tuosta lisää tietoa. Ja muutenkin netistä löytyy paljon asiaa viherseiniin ja myös paljon Florafeltin videoitakin.
Jos jollain on omia kokemuksia viherseinästä niin kommentoikaa ja kertokaa kokemuksista!


