En ala toistamaan tässä muualta netistä löytyviä terveys hyötyjä joten kannattaa lukea vaikka näistä linkeistä jos ei ole ennestään tuttua:
"Chia siementen terveysedut"
"Chia siementen terveysedut"
Chia siemeniä kannattaa liottaa ennen syöntiä. Nesteeksi käy oikeastaan ihan mikä vaan. Siemenet turpoaa nesteessä ja muodostaan geelimäisen mössön.
Tässä hyvä yksinkertainen puuro resepti:
5dl mantelimaitoa
2 banaania
Mustikoita.
Makeutusta maun mukaan esim. hunajaa
5rkl chia siemeniä
Sekoita kaikki muut soseeksi ja lisää chia siemenet lopuksi. Anna seoksen olla jääkaapissa vaikka seuraavaan päivään ja syö :)
Siemenet turpoaa jo noin 15min aikana joten ei pakko ole odotella kauaa.
Hyvää ja yksinkertaista terveys ruokaa.



