Näytetään tekstit, joissa on tunniste superfood. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste superfood. Näytä kaikki tekstit

torstai 9. lokakuuta 2014

Chia siemenet - terveellistä tavaraa!

Chia siemenistä taitaa löytyä nykyään asiaa netistä joka toiselta sivulta, mutta laitetaan nyt tännekin. Annetaan hyvän kiertää ja kerrotaan terveellisten siemenien ilosanomaa :)

En ala toistamaan tässä muualta netistä löytyviä terveys hyötyjä joten kannattaa lukea vaikka näistä linkeistä jos ei ole ennestään tuttua:
"Chia siementen terveysedut"

Chia siemeniä kannattaa liottaa ennen syöntiä. Nesteeksi käy oikeastaan ihan mikä vaan. Siemenet turpoaa nesteessä ja muodostaan geelimäisen mössön.

Tässä hyvä yksinkertainen puuro resepti:

5dl mantelimaitoa
2 banaania
Mustikoita.
Makeutusta maun mukaan esim. hunajaa
5rkl chia siemeniä

Sekoita kaikki muut soseeksi ja lisää chia siemenet lopuksi. Anna seoksen olla jääkaapissa vaikka seuraavaan päivään ja syö :)
Siemenet turpoaa jo noin 15min aikana joten ei pakko ole odotella kauaa.

Hyvää ja yksinkertaista terveys ruokaa.


lauantai 2. helmikuuta 2013

Ruohonjuuri - Tampere

Pyörähdin tänään tutustumassa juuri avattuun uuteen Ruohonjuureen. Liike muutti siis vanhoista tiloistaan Hatanpäänvaltatieltä uusiin hienoihin tiloihin Hämeenkatu 15, aivan keskustorin viereen.
Ei voi muuta sanoa kuin, että nyt on Ruohonjuuri parantanut huimasti siitä vanhasta liikkeestään. Nyt on paljon isommat tilat ja kaikki on uutta ja hienoa. Tuotteet järjestyksessä hyllyissä ja valikoimaa piisaa. Löytyy luomua, superfoodia, kahvia, teetä, hunajaa, propolista, macaa, spiruliinaa, mausteita, karkkia, terveystuotteita jne. jne....  käykää itse katsomassa! Olisi tehnyt mieli ostella vaikka mitä. Liikkeen tiloista löytyy myös pieni smoothie baari ja taisi olla myös tuoretta leipääkin tarjolla. Ei ihan kaikki jäänyt mieleen kun nähtävää oli niin paljon. Ja innokkaita shoppailijoita oli myös ruuhkaksi asti :)

Suosittelen tätä kauppaa lämpimästi muillekin, käykää rohkeasti tutustumassa!

www.ruohonjuuri.fi

perjantai 30. marraskuuta 2012

Fitness First - raakapatukoita ym. ym.

Tämäkin teksti on alunperin tuolta wordpressin blogini puolelta mutta ajattelin tätäkin hiukan päivitellä tässä samalla kun tekstiä siirtelin tänne bloggeriin.
Fitness Firstiltä löytyy kaikenlaista muutakin herkkua, kannattaa tutustua tarjontaan. Ostaminen sujuu helposti ja paketti tulee postissa tuota pikaa. Itse olen ainakin ollut tyytyväinen palveluun. Paketti on tullut nopeasti ja kaikki mitä on tilannut on saapunut asianmukaisesti pakattuna.
Itse olen tilaillut jos jonkinlaista välipalapatukkaa, kookosöljyä, pähkinöitä.. ym. ym. Pakko tässä tuoda Fitness Firstin tarjonnasta esiin ainakin nämä erittäin herkulliset Ananas-Mango herkut palat:

Ananas-Mango herkku


10.4.2012
Tilailin tässä ennen pääsiäistä Fitness First verkkokaupasta muutamia Nakd raakapatukoita ja nyt niitä on tullut maisteltua yksi jos toinenkin. Sen verran hyvän makuisia patukat olivat että piti tännekin artikkeli kirjoitella ja suositella niitä muillekin.
Tällä hetkellä maistamistani patukoista banaaninmakuinen on oma suosikkini mutta kaikki nuo hyviltä maistuivat. Hyviä välipaloja! Tästä Fitness Firstin verkkokauppaan ja patukoita ostamaan.

sunnuntai 18. marraskuuta 2012

SalaattiSmoothie

Alkuperäinen teksti 13.3.2011 - http://sienitukka.wordpress.com

Netissä pitkin piuhoja surffaillessa ja seikkaillessa tuli jossain vaiheessa törmättyä jollain SuperFoodi sivuilla (olisiko ollut Viidakkomiehen tai jonkun muun tuollaisen) Smoothieen johon tuli salaattia. Ja pitihän sitä testailla miltä se salaatti maistuu tuossa muodossa. Ja täytyy kyllä sanoa että hyvältä maistui ja hyvin upposi. Varmaan menee tässä muodossa huonommallekin salaatin ja vihreän syöjälle. Itse tykkään kyllä salaatin lehtiä syödä muutenkin.

Tässä reseptiä jonka vetäisin omasta päästäni muistin varaisesti:

SalaattiSmoothie:
Manteleita
Vettä
Banaania
Tammenlehväsalaattia

Mantelit tehosekoittimeen, pieni sekoitus ja vettä perään. Loput aineet mukaan ja sekaisin. Määrät ihan oman maun mukaan.

 ...tätä täytyy tehdä toistekin :)

Ja niin tätä ja monia muitakin smoothieita on tehty lukuisia kertoja, tällaisiin smoothie juomiinhan voi oikeastaan sekoitella melkein mitä vaan mieleen juolahtaa. Kokeilemalla ja maistelemalla oppii.