Näytetään tekstit, joissa on tunniste Bar Burrito. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Bar Burrito. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 14. syyskuuta 2014

Ravintola arvosteluista tuohtunutta kritiikkiä.

Pitää itsekin pistää lusikkaa soppaan ja kirjoitella / ihmetellä taas kerran miten aina ihmettelen mikä näillä joillakin ravintoloilla on kun pitää Eat.fi:n arvostelut estää ihan kokonaan. Henri Alénhan on nyt tuohtunut kritiikistä oikein isoon ääneen ja juttua pukkaa Helsingin Sanomia myöten. Juttua löytyy esim. tästä: "Henri Alén tuohtui kritiikistä..."

Itse olen kyllä sitä mieltä että tuosta arvostelujen estämisestä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Ainakin itseäni alkaa heti epäilyttämään että mikäs paikka tämä on kun arvostelut pitää estää. Onko jotain salattavaa tai jotain. Eikö ravintola kestä rakentavaa palautetta.
Päätin kysyä asiaa myös Arto Rastaalta koska olen jo jonkin aikaa ihmetellyt mitä Arto oikein meinaa, kun on myös estänyt ravintoloidensa (Hella & Huone, Bar Burrito, Bistro LePot)  arvostelut.

Pistin sähköpostia:
"Nyt oli ihan pakko pistää sähköpostia ja kysäistä ihan suoraan, että miksi ihmeessä olette estäneet Eat.fi palvelussa ravintoloidenne arvostelun ?
Itse Eat.fi:n aktiivisena käyttäjänä ja suurena ruuan ystävänä olen todella ihmeissäni. Itselleni ainakin tulee aina ensimmäisenä tällaisesta mieleen, että ravintolalla on jotain salattavaa. Omasta mielestäni ei anna kovin hyvää kuvaa jos ravintolan pitää piilotella ihmisten mielipiteet. Toki ymmärrän jos jotkut kirjoittavat tahallaan jotain täysin törkyä. 
Itse olen kuitenkin sitä mieltä että tuosta arvosteluiden estämisestä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Estä yksi paikka niin arvostelut siirtyvät toiseen, internet on kuitenkin pullollaan erilaisia arvostelu sivustoja.. Eat.fi, Yelp, Osuma, Google... jne.. jne.
Asiallisesti käyttäytymällä ja asiakkaiden mielipiteet huomioimalla päästään varmasti parhaaseen lopputulokseen."

Arto Rastas vastasi:

"Syy Eat.fi:n palvelun lopettamiseen on se että siellä voi kuka tahansa NIMETTÖMÄNÄ arvostella ravintoloita. Nimettömänä arvosteluhan on raukkamaisinta mitä voi olla ja varsinkin kun se hyvin usein kohdennetaan henkilökohtaisuuksiin tai täysin vailla järkevää arviointia oleviin kirjoituksiin. Tämä vaikuttaa sekä henkilökunnan että koko työyhteisön toimintaan. Vai miltä sinusta tuntuisi lukea netistä esimerkiksi seuraavaa. ” Sienitukka on arvostelija joka arvostelee ravintoloita vailla minkäänlaista ammattitaitoa. Lähinnä suosittelisin hänelle suihkussa käyntiä, painonsa pudottamista ja keskittymistä ihan omiin asioihinsa kun ei tunnu aivot muuhun riittävän” Tiedätkö kun tarjoilijat lukevat tällaista tuolta netistä niin ei se kyllä heitä innosta palvelemaan asiakkaita paremmin.
Asialliset ja rakentavat palautteet meitä kiinnostaa aina ja olemme niistä enemmän kuin tyytyväisiä. Näitä palautteita otamme vastaan sähköpostitse.

Hyvin usein myös (valitettavasti) muut ravintoloitsijat dissaavat toisia ravintoloita ja tämä on kyllä todella ikävää toimintaa

Lisäksi Eat. fi:n arvosteluihin kun ravintoloitsija ei voi asiaa millään lailla kommentoida niin on tästä palvelusta enemmän haittaa kun hyötyä. Olen ollut useita kertoja yhteydessä Eat.fi palveluun ja asiattomien viestien poistaminen on todella hidasta ja työlästä heidän heikon asiakaspalvelun vuoksi. Viime aikojen kohu tästä (Henri Alen toimesta) on nostanut esiin hyvin tämän palvelun ongelmia. Lisäksi kun "joku" Eat.fi palvelusta julkisesti valehtelee asioita niin tämä vain vahvistaa meidän ravintoloitsijoiden silmissä tämän palvelun heikkoutta. Tunnen useita jotka ovat pyytäneet palvelusta poistumista ja ovat siinä kyllä onnistuneetkin. Nämä ravintolat sijaitsevat pääasiassa Helsingissä.

Ymmärrän kyllä palautteesi ja tiedostan että tämä voi antaa huonon kuvan ravintoloistani. Kestän kuitenkin sen, koska minulle on tärkeämpää että tärkein pääomani (henkilökunta) voi keskittyä töihinsä vailla asiattomia palautteita. 

Iisii vibaa ja Peace!"

Itse olen hiukan toista mieltä nimettömästä palautteesta eikä se mielestäni mitään raukkamaista ole. Kyllä nimetönkin palaute voi olla hyvää ja asiallista. No kukin tekee tietenkin tyylillään ja niinkuin parhaaksi näkee. Toki tässä voi ajatella myös niin, että miksi ravintoloitsija sitten edes lukee netin kommentteja ja arvosteluja antaisi niiden olla ja jättäisi omaan arvoonsa.
En myöskään itse ole törmännyt moiseen että jotain työntekijää haukuttasiin suoraan, onko minulla mennyt jotain jossain ohi ?

Mietin myös monesti miksi se on todella pieni osa ravintoloita jotka estävät arvostelut kokonaan. Ravintoloita on kuitenkin paljon ja suurin osa porskuttaa eteenpäin ja arvosteluja on kymmeniä ellei satoja. Joukossa sekä hyviä että huonoja arvioita. Ottavatko näiden muutamien ravintoloiden omistajat kritiikin itseensä turhan helposti vai mikä mättää ? 

torstai 14. elokuuta 2014

Bar Burrito - Tampere

Sottaisen ruuan ystäville! Systeemi on täällä hiukan samanlainen kuin "kilpailevassa patonkipaikassa" eli asiakas saa itse valita Burritoonsa mitä haluaa. Itse otin jotain papukorianteri muhennosta, naudanposkea, punakaalia..jne jne. en muista edes kaikkea. Maku oli erinomainen ja Burriton kokokin riittävä. Hinta 9e. Sanoisinko ehkä hiukan ylihinnoiteltu ja varsinkin juomien puolesta pieni limppari 3.50e.
Mutta tämän kostean löllerön Burrito pötkylän syöminen sitten olikin se haasteellisin juttu. Kassalta tuon sai pieneen koriin ja ei kun pöytään. Hetken päästä koko naama soosissa, Burrito meinaa hajota käsiin ja toisesta päästä valuu kastikeliemiä niin, että pöytä lainehtii.. onko tämä sitä ruoka pornoa :)?
Luulen että tämä olisi helpompi ottaa mukaan ja syödä kotona oikein kunnon lautaselta.
Paikka sisustukseltaan sellainen urbaanin kellarimainen, karuine betoni seinineen ja "taiteellisesti" asetelluin rojuin. Synkän pimeä. Ei iskenyt oikein minun makuuni tämä sisustus.. mutta ehkä joku tykkää.
Loppuen lopuksi ei huono, haen varmaankin joskus toiste mukaan :)

Ylläoleva tekstini löytyy myös eat.fi, osuma.fi ja yelp.fi palveluista. Piti kirjoitella tämä myös tänne blogiini sillä sattumalta huomasin että tuolta eat.fi:stä oli arvostelu poistettu kokonaan. Mitäs se Arto Rastas oikein meinaa ?!? ..Omasta mielestäni tuollainen toiminta ei anna oikein kovin hyvää kuvaa, kun piilotellaan ihmisten mielipiteet. Eri asia tietysti olisi jos joku kirjoittelisi jotain törky tekstejä.
Samoin oli näköjään myös Ravintola Hella & Huoneen arvostelut poistettu ?!?

No onneksi arvostelu sivuja riittää ja aina voi kirjoitella omaan blogiin :)

Bar Burrito
Keskustori 5
33100 Tampere
www.barburrito.fi