Näytetään tekstit, joissa on tunniste yelp. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste yelp. Näytä kaikki tekstit

perjantai 10. heinäkuuta 2015

300+ ruokapaikkaa ja matka jatkuu...

Kirjoitellaanpa taas hiukan ajatuksia matkan varrelta ja vanhan artikkelini pohjalta.

Tässä joku aika sitten huomasin että on tullut 5 vuotta täyteen siitä kun rekisteröidyin eat.fi palveluun. Sen jälkeen on tullut syötyä ja paljon. Viiden vuoden aikana on ulkoruokintaa tullut harrastettua aikas usein ja sen huomaa myös tuosta ruokapaikka määrästä yli 300 ERI ruokapaikkaa on tullut täyteen (tarkka määrä taitaa olla 324 +/- ..kun jotain aina unohtuu joukosta). Tuossa on siis vain kaikki ERI ruokapaikat eli todellisuudessa ulkona on tullut syötyä paljon paljon enemmän sillä samoissakin paikoissa tulee käytyä. Ja vieläkin enemmän söisin, mutta köyhällä ei riitä rahat :( Ruokapaikoilla tarkoitan siis kaikkia paikkoja kahvilasta.. ravintolaan mistä nyt ikinä jonkinlaista syötävää saa.

Kaikenlaista on tullut tässä vuosien varrella syötyä (kaikkihan alkoi siis kesällä 2010), joskus hyvää, joskus vähän huonompaakin. Onneksi suurimmaksi osaksi kuitenkin ihan syötävää. Vain kerran näiden vuosien varrella on tullut vastaan "noutoruokaa" joka meni suoraan roskiin. Jääköön paikka nyt mainitsematta sillä kyseistä ruokapaikkaa ei enään ole.
Kaikkien näiden syömisien jälkeen olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että kyllä oma tekemä ruoka on sitä parasta! Kunnon aineet ja omat pöperöt voittaa ravintoloiden ruuat.. sanoisinko melkeinpä aina. Kotona on myös se hyvä puoli, että tietää varmasti mitä saa syödäkseen :)

Vain harvoin ulkonasyödessä on tullut vastaan erittäin hyvää ruokaa. Ruokapaikkoja kun on tullut käytyä läpi jo päälle kolmesataa ja Tampereeltakin on löytynyt vain muutamia helmiä. Oikeastaan Tampereelta vain Ravintola C, Ravintola Näsinneula, Ravintola Neljä vuodenaikaa ja Pikkubistro Kattila ovat olleet sellaisia jotka ovat jääneet mieleen. Erinomaisia makuelämyksiä, hyvää palvelua jne. Siis jotain sellaista joka vie kielen mennessään.. NAM!

Todella monet ravintolat ovat aika mitään sanomattomia. Hyviäkin ruokia on toki vastaan tullut, mutta sellaisia jotka vievät kielen mennessään ja jäisivät jotenkin mieleen on todella vähän. Omasta mielestäni myös Kiinalaiset ja Thai ravintolat ovat pilanneet lounaansa tarjoamalla buffeteissa päivästä toiseen samoja ruokia.

Suosittelen lämpimästi ja rohkeasti kaikkia muitakin kokeilemaan ja käymään useammissa eri ravintoloissa / ruokapaikoissa ja näin ollen saa erilaista kokemusta ja näkemystä paikkoihin. Saattaa huomata, että ei se lähiseudun "Ketjuravintola":n ruoka sitä parasta ollutkaan :) Kannattaisi myös kokeilla eri tyyliset paikat läpi, että huomaa mikä ero on sillä perus kebab/pizza paikalla ja sillä valkoisten pöytäliinojen Fine Dining ruualla. Näin ollen voi hiukan vertailla millaista ruokaa missäkin on.

Jotain ruokapaikkoja mitä tässä voi kehua/mainita tuon C:n, Näsinneulan, Neljän Vuodenajan ja Pikkubistro Kattilan lisäksi on Nepalilainen Katmandu omasta mielestäni todella hyvä. Oma Kebab suosikkini taas on Punjab. Teemaravintolana täytyy mainita Viikinki ravintola Harald (Ei lounas).
Mainitsemisen arvoinen on myös Teiskon Maisansalossa oleva Ravintola Maisa, tarjoaa myös sunnuntaisin brunssia.

Suurimmaksi osaksi tulee käytyä Tampereen ruokapaikoissa, koska asun Tampereella. Mutta toki täytyy mainita myös mieleenjääneet elämykset Helsingin Ravintola Farangissa ja Gaijinissa.

 ..no EAT.FI sivuston innoittamana uusien elämyksien metsästys jatkuu, ehkäpä niitä hyviäkin …tai erittäin hyviä ruokia alkaa löytymään, ravintoloita missä ruokailla kyllä riittää. Ihmettelenkin usein tätä, miten paljon ruokapaikkoja ylipäätään onkin. Aluksi tuntui, että eihän Tampereella ole ruokapaikkoja paljon mitään, mutta nyt itselläni on Eat.fissä jo yli 170 arvostelua Tampereen kohdalla. Eikä varmasti ole lähellekään kaikkia ruokapaikkoja koluttu. Söisin varmaankin koko Tampereen läpeensä jos vain olisi rahaa.

Seikkailut jatkukoon…

Suosittelen myös kaikille muille kertomaan kokemuksiaan ruokapaikoista erilaisiin arvostelu palveluihin, www.eat.fiwww.yelp.fiwww.osuma.fi ja mitä kaikkia muita näitä onkaan. Kommentoiden ja palautetta antamalla parannamme ravintola maailmaa ja saamme parempaa ruokaa.. ainakin toivon niin!

torstai 14. elokuuta 2014

Bar Burrito - Tampere

Sottaisen ruuan ystäville! Systeemi on täällä hiukan samanlainen kuin "kilpailevassa patonkipaikassa" eli asiakas saa itse valita Burritoonsa mitä haluaa. Itse otin jotain papukorianteri muhennosta, naudanposkea, punakaalia..jne jne. en muista edes kaikkea. Maku oli erinomainen ja Burriton kokokin riittävä. Hinta 9e. Sanoisinko ehkä hiukan ylihinnoiteltu ja varsinkin juomien puolesta pieni limppari 3.50e.
Mutta tämän kostean löllerön Burrito pötkylän syöminen sitten olikin se haasteellisin juttu. Kassalta tuon sai pieneen koriin ja ei kun pöytään. Hetken päästä koko naama soosissa, Burrito meinaa hajota käsiin ja toisesta päästä valuu kastikeliemiä niin, että pöytä lainehtii.. onko tämä sitä ruoka pornoa :)?
Luulen että tämä olisi helpompi ottaa mukaan ja syödä kotona oikein kunnon lautaselta.
Paikka sisustukseltaan sellainen urbaanin kellarimainen, karuine betoni seinineen ja "taiteellisesti" asetelluin rojuin. Synkän pimeä. Ei iskenyt oikein minun makuuni tämä sisustus.. mutta ehkä joku tykkää.
Loppuen lopuksi ei huono, haen varmaankin joskus toiste mukaan :)

Ylläoleva tekstini löytyy myös eat.fi, osuma.fi ja yelp.fi palveluista. Piti kirjoitella tämä myös tänne blogiini sillä sattumalta huomasin että tuolta eat.fi:stä oli arvostelu poistettu kokonaan. Mitäs se Arto Rastas oikein meinaa ?!? ..Omasta mielestäni tuollainen toiminta ei anna oikein kovin hyvää kuvaa, kun piilotellaan ihmisten mielipiteet. Eri asia tietysti olisi jos joku kirjoittelisi jotain törky tekstejä.
Samoin oli näköjään myös Ravintola Hella & Huoneen arvostelut poistettu ?!?

No onneksi arvostelu sivuja riittää ja aina voi kirjoitella omaan blogiin :)

Bar Burrito
Keskustori 5
33100 Tampere
www.barburrito.fi

sunnuntai 23. helmikuuta 2014

50..100..200..250.. ruokapaikan rajapyykki ohitettu..

Ajattelin nostella tämän vanhan artikkelin tuolta vanhan Wordpress blogini puolelta tänne kärkeen ja muokata tähän vanhalle pohjalle ajatuksia ja mietteitäni...

Huh..huh.. huomasin tuossa taas, että onpas sitä tullut oltua ulkoruokinnassa aikas usein, kun EAT.FI sivuston arvostelu määräni ylitti jo 50 100 200 250 arvostelun maagisen rajan (tarkka määrä taitaa olla kirjoitus hetkellä 275 +/- ..jotain aina unohtuu). 250 paremmalla puolella mennään jo lujaa vauhtia. Tämä arvostelujen määrä on siis ERI tuokapaikkoja, eli tosiasiassa ulkona on tullut syötyä vielä paljon paljon enemmän. Ja vielä enemmän söisin mutta rahat ei riitä :(
Kaikenlaista on tullut tässä muutaman kesän/talven mittaan syötyä (kaikkihan alkoi siis kesällä 2010), joskus hyvää, joskus vähän huonompaakin. Kaikkien näiden syömisien jälkeen olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että kyllä oma tekemä ruoka on sitä parasta! Kunnon aineet ja omat pöperöt voittaa ravintoloiden ruuat.. sanoisinko melkeinpä aina. Kotona on myös se hyvä puoli että tietää varmasti mitä saa syödäkseen :)
Todella harvoin tulee ulkoruokinnassa vastaan erittäin hyvää ruokaa. Ruoka paikkoja on tullut koluttua jo parinsadan päälle ja Tampereelta oikeastaan vain Ravintola C:ssä, Ravintola Näsinneulassa ja Ravinteli Berthassa on tullut sellainen elämys, että tämä on HYVÄÄ! ..NAM! Todella monet ravintolat ovat aika mitään sanomattomia, hyviäkin ruokia on toki vastaan tullut mutta sellaisia jotka vievät kielen mennessään ja jäisivät jotenkin mieleen on todella vähän.
Tähän väliin täytyy sanoa, että suosittelen lämpimästi ja rohkeasti kaikkia kokeilemaan ja käymään useammissa eri ravintoloissa / ruokapaikoissa ja näin ollen saa erilaista kokemusta ja näkemystä paikkoihin. Saattaa huomata, että ei se lähiseudun ABC:n ruoka sitä parasta ollutkaan :) Kannattaisi myös kokeilla eri tyyliset paikat läpi, että huomaa mikä ero on sillä perus kebab/pizza paikalla ja sillä valkoisten pöytäliinojen Fine Dining ruualla.
Jotain ruokapaikkoja mitä tässä voi kehua/mainita tuon C:n, Näsinneulan ja Berthan lisäksi on Tampereen kauppahallin Neljä Vuodenaikaa, todella hyvät ruuat ja palvelu pelaa! Nepalilainen Katmandu on myös omasta mielestäni hyvä. Oma Kebab suosikkini taas on Punjab. Teemaravintolana täytyy mainita Viikinki ravintola Harald.
Suurimmaksi osaksi tulee käytyä Tampereen ruokapaikoissa, koska asun Tampereella. Mutta toki täytyy mainita myös mieleenjääneet elämykset Helsingin Ravintola Farangissa ja Gaijinissa.
 ..no EAT.FI sivuston innoittamana uusien elämyksien metsästys jatkuu, ehkäpä niitä hyviäkin …tai erittäin hyviä ruokia alkaa löytymään, ravintoloita missä ruokailla kyllä riittää. Ihmettelenkin usein tätä, miten paljon ruokapaikkoja ylipäätään onkin. Aluksi tuntui, että eihän Tampereella ole ruokapaikkoja paljon mitään mutta nyt itselläni on Eat.fissä jo yli 150 arvostelua Tampereen kohdalla. Eikä varmasti ole lähellekään kaikkia ruokapaikkoja koluttu.

Seikkailut jatkukoon… toivottavasti ehdin/jaksan myös brunsseille jotka ovat nyt viimeaikoina jääneet vähemmälle :(

Suosittelen myös kaikille muille kertomaan kokemuksiaan ruokapaikoista erilaisiin arvostelu palveluihin, www.eat.fi, www.yelp.fi, www.osuma.fi ja mitä kaikkia muita näitä onkaan. Kommentoiden ja palautetta antamalla parannamme ravintola maailmaa ja saamme parempaa ruokaa.. ainakin toivon niin!