Näytetään tekstit, joissa on tunniste 2012. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste 2012. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 23. joulukuuta 2012

Hyvää Joulua! Merry Christmas!

Hyvää Joulua kaikille! Merry Christmas!

Kohta on aatto ja päästään syömään ja mässäilemään oikein kunnolla. Itselläni alkaa olla jo laatikot ym. joulu ruoat aika hyvällä mallilla. Kinkku paistuu ensiyönä ja sitten syömään! Tarjolla ainakain ne perinteiset: Lanttulaatikko, Porkkanalaatikko, Imelletty Perunalaatikko, Rosolli ja Kinkku. Kylläpä joulun aika on sitten mukavaa!

Hyvää ja rauhallista Joulua kaikille. Nautitaan ja vietetään leppoisaa joulua!

lauantai 8. joulukuuta 2012

Talvi on tullut Tampereelle.

Talvi on saapunut Tampereelle jo jonkin aikaa sitten mutta tässä muutamia kuvia keskustan tuntumasta itsenäisyyspäivältä. Kyllä jäiset, lumiset pakkasmaisemat ovat upeita.





perjantai 7. joulukuuta 2012

I Love Barefoot ja muuta paljasjalkailuun liittyvää.

Keräilin tuolta vanhan blogini (http://sienitukka.wordpress.com) puolelta kaikki paljasjalkailu artikkelini tähän yhteen ja samaan artikkeliin tänne Bloggeriin. Eli jos paljasjalkailu kiinnostaa niin tästä löytyy omia kokemuksiani sekä tietoa ja linkkejä muihinkin juttuihin.

Tässä muutamia uusia paljasjalkailuun liittyviä linkkejä mitä itselleni on tullut vastaan:
Tutkimustietoa paljasjalkailusta - Helsinki Paleo
Paljasjalkailu on parhautta - Helsinki Palea
Kuntoa ja terveyttä kävelystä - Helsinki Paleo
Kuuntele ja opi pois - Pösilön Päiväkirja
Kävele luomuna Kesään - Tehy-lehti

I Love Barefoot

Julkaistu: 10.10.2011
Tarttui kynä käteen ja syntyi tällainen kuva tällä kertaa:
I Love Barefoot

Paljasjalkailua kaupungin kaduilla. 

Julkaistu: 28.5.2012
Tässä hiukan kuvaakin miltä jalkapohjat näyttää paljasjalkakävelyn jälkeen kaupungin kaduilla. Kävelty on siis Tampereen keskustassa asfaltilla, soratiellä, hiekalla ja nurmikollakin.

Paljasjalkakävelyn jälkeen.

Täytyy tähän todeta, että jalat eivät todellakaan ole noin mustat jos kävelee vain metsässä, nurmikolla ja hiekkateillä. Mutta kun tallustelee pitkin asfalttiteitä niin johan alkaa jalat tummua :)

Ruokatori, Vegfest ja Paljasjalkailua.

Julkaistu: 19.5.2012
Nyt voi jo sanoa että paljasjalkailukauteni on virallisesti avattu. Ensimmäisen kerran käveleskelin paljanjaloin jo 6.5. jolloin maa tuntui aika viileältä, nyt muutamia kertoja kävelleenä ja tänään viimeksi reilun tunnin verran paljasjalkaillen pyörineenä huomaa jo että maa on hieman lämminnyt. Asfaltti ja kivetykset Tampereen keskustassa tuntuivat jopa lämpimältä kun taas savinen maa syrjemmällä oli jopa aika kylmää, mukavaa kun tuntee jalkoihin miten eri materiaalit tuntuu eri lämpöisiltä ja erilaisilta muutenkin. Samoin huomaa miten jalat ovat taas talven jäljiltä hiukan totuttelun tarpeessa soraisille hiekkateille :)

Ylen Akuutti ohjelmassa oli myös asiaa paljasjalkailusta, en tiedä löytyykö ohjelma vielä Yle Areenasta mutta tässä ainakin teksti muodossa: Yle Akuutti: Paljain varpain kohti kesää

Eurooppalainen Ruokatori & Tunne Tampere
Tuli tuossa paljasjalkaillessa samalla pyörittyä Tampereen Eurooppalaisella ruokatorilllakin ja maisteltua muutamia herkkuja. Mukava kun tuo ruokatori on levinnyt nyt hiukan laajemmalle alueelle edelliseen kertaan verrattuna ja tarjontaa on enemmän, saisi laajentua vieläkin ja vaikka koko Hämeenpuiston mitalle. Hiukan kaipaisin halvempia hintoja, monesti kaikissa tällaisissa toritapahtumissa sorrutaan pahasti ylihinnoittelun puolelle. Kova hinta ja pieni annos on monesti pettymyksen syy. No itse olen jo parinakin päivänä ruokatorilla pyörinyt ja on tullut maisteltua jotain piirakoita, bratwurstia, jotain kierre chipsejä, jotain makeaa kakkua mitä söin edellisen ruokatorin aikaankin, Henriksin grillattua lohta ja possunposkea, suklaakuorutettu omena, paahdettuja manteleita. Näistä maisteluista parhaimmalta maistui paahdetut mantelit, bratwursti ja chipsit sekä tuo sokerinen makea kakku. Piirakat oli aika pettymys. Henriksin ruuat olivat myös hyviä mutta mieluummin syön oikein ravintolassa. Omasta mielestäni täma Eurooppalainen ruokatori & Tunne Tampere on yksi parhaista tapahtumista Tampereella, suosittelen käymään ja maistelemaan herkkuja. Toivottavasti tämä jatkuu tulevinakin vuosina ja laajenee entisestään.

Vegfest
Samaisella paljasjalkalenkilläni pyörähdin myös keskustorin Vegfestillä katsomassa millainen tarjonta siellä on. Tämä oli ehkä pienoinen pettymys, eikä oikein mitään erikoista jäänyt mieleen. Smoothien olin ajatellut ostaa mutta Smoothie Studion kojullakin oli aika heikko tarjonta ja hidas palvelu joten jäi sekin ostamatta. Samoin täälläkin oli pientä ylihinnoittelun makua. Runsaudensarven kojulta nappasin muutaman eväspatukan matkaevääksi.

Pian pääsee paljasjalkailemaan.

Julkaistu:14.4.2012
Odotan jo innolla että kelit lämpiäisivät ja pääsisi paljasjalkailemaan. Eiköhän se aika kohta koita, vaikka tuo takatalvi hiukan iskikin päälle ainakin täällä Tampereen suunnalla. Ilman sitä hirvittävää lumisadetta kevät olisi jo ehkä paljon pidemmällä. No nyt on taas lumet katoamassa kovaa vauhtia ja ilmat lämpiää. Voisihan sitä toki jo varmasti nytkin lähteä paljainjaloin seikkailemaan mutta taidan silti vielä hetken odotella niin maa ei tunnu ihan niin kylmältä.
Ensimmäistä kertaa elämässäni kävelin viimekesänä todella paljon paljainjaloin, kirjoittelinkin muutaman kerran tänne blogiinkin kokemuksistani. Taisin kommentoida jossain vaiheessa etten itse ainakaan mitään kummoisia terveysvaikutuksia huomannut mutta sen verran täytyy sanoa, että kyllä siitä kuitenkin jonkinlainen kipinä jäi koska nyt jo oikein odottaa että pääsee paljasjalkailemaan. Ja kyllähän tuolla paljain jaloin kävelyllä kerrotaan olevan vaikka mitä terveys vaikutuksia. Googlailin hieman ja tässä muutama linkki josta löytyy ainakin jotain tietoa:

Miksi paljain jaloin kävely kannattaa
Paljasjaloin kävely on hyvää lihasharjoitusta
Paljainjaloin kohti parempaa ylein- ja jalkaterveyttä
Paljasjalkakävely

Suosittelen paljasjalkailua kaikille! ..itse olen kävellyt myös paljon ns. paljasjalkakengillä ja myös ne hyviksi havainnut. Tosin ainakin omalla kohdallani ne kuluivat mielestäni liian nopeasti puhki, siis pohjaan tuli reikiä. Ja niinkuin moni varmasti tietää nuo kengät eivät ole kuitenkaan mitään halpis kenkiä. Itse olenkin siis ajatellut tehdä jatkossa niin että kävelen mieluummin ilman kenkiä kuin paljasjalkakengillä en näe siinä niin paljoa eroa. Ajattelin hankkia vain jotkut muutaman euron läpsyttimet jos jostain syystä tarvitsee siirtyä paljasjalkailun lomasta "valkoisille matoille" tai johonkin mihin ei paljainjaloin voi mennä. Toki jos joku haluaa minulle paljasjalkakengät lahjoittaa niin otan mielelläni vastaan! :) Kun kesä koittaa niin kaikki joukolla paljasjalkailemaan! ...suosittelen aloittamaan varovaisesti. Noiden linkkien takaa löytyy hyviä aloittelijan neuvoja. Varmasti tässä kesän mittaan kirjoittelen tänne omia kokemuksiani paljasjalka seikkailuistani.

Vielä on kesää jäljellä, vielä on kauniita päiviä...

Julkaistu: 10.9.2011
...ja ei kun kengät ja sukat pois ja paljasjalkailemaan. Enpä olisi vielä keväällä uskonut, että syyskuussakin vielä tallustelen paljainjaloin pitkin poikin Tamperetta.

Paljasjalkailemassa syyskuussa.

Taisin tänä kesänä jotenkin hurahtaa tuohon paljasjalkailuun. Se on jollainlailla erittäin mukavaa ja oikeastaan monesti oikein tekee mieli lähteä paljainjaloin liikkumaan. Kaupungissa kuljeskellessa täytyy vain aina tarkkailla ettei astu lasin siruihin tai muuhun terävään. Täytyy tosin sanoa, että kymmeniä kertoja Tampereen keskustassa paljainjaloin kävelleenä aika vähän sitä lasia siellä on. Mutta aina kannattaa olla tarkkana. Ja kannattaa ottaa myös huomioon se että kaupungissa kävellessä jalkapohjat ovat välillä sitten erittäin likaiset/mustat, eli jos reippailet paljainjaloin kaupungin keskustassa niin kannattaa välttää sen jälkeen valkoisia mattoja :)

Olen tässä koko kesän katsellut itselleni uusia paljasjalka kenkiä kun omat vanhat feelmaxini vetelevät viimeisiään, pohjat on puhkikuluneet ja lika menee sisään, on siis melkein sama käveleekö ilman feelmaxeja vai feelmaxeilla, jalat ovat ihan yhtä likaiset :)
En ole itselleni sopivia uusia löytänyt, tai oikeastaan nuo paljasjalka kengät ovat niin tolkuttoman kalliita, hinnat näyttää pyörivän 100e molemmin puolin. En ymmärrä mikä niissä maksaa. Taitaa olla myynti niin pientä tai jotain uutuuden hina lisää. Tai jotain, mistä sen tietää. Itse olen tullut siihen tulokseen että ellen löydä / saa jostain paljasjalkakenkiä todella halvalla kävelen mieluummin ihan vain paljainjaloin. Ei siinä niin kauheata eroa enään sitten ole kun on hetken aikaa kävellyt paljain jaloin ja jalat ovat tottuneet jos jonkinlaiseen materiaaliin pehmeästä hiekasta, kovaa pistelevään sora murskaan :) Ehkä paljasjalkakengillä kävellessä ei tarvitse niin paljon katsella mihin astuu kun taas paljain jaloin pitää tarkkailla ettei astu lasiin tai muuhun terävään.

Suosittelen kaikille lämpimästi pientä reippailua paljain jaloin, ihan missä vaan maalla tai kaupungissa. Nyt ehkä rupeaa ilmat jo hiukan viilenemään mutta ensi keväänä sitten ainakin uudella innolla!

Polttaa kesäkatu kuuma... Paljaita jalkojani!

Julkaistu: 3.7.2011
Olen tänä kesänä ensimmäistä kertaa elämässäni kävellyt pitkiä matkoja paljain jaloin. Luulin ettei tällaiset kaupunkilaisen herkät jalat ikinä totu moiseen, mutta kyllä se siitä pikku hiljaa, päivä päivältä kulkee paremmin. Enään ei läheskään niin pahasti sorahiekkamurska pistele jalka pohjissa kuin ensimmäisellä kerroilla. Mukava tuntea miten eri materiaalit tuntuvat erilaisilta jalkapohjissa, sileät kivetykset, karhea asfaltti, mukavan pehmeä hoidettu nurmikko, kuiva pistelevän karhea nurmi, metsän pistelevät havunneulaset ja jalkoja pahastikin murjova ja hierova soratie :)
Eilen kävellessäni noin tunnin verran keskellä päivää auringon paisteessa huomasin myös miten KUUMA asfaltti voi olla. En tiedä mitä ilman lämpötila oli, ehkä +30 asteen tienoilla ja asfaltti oli sitten jotain todella kuumaa, en kestänyt seistä paikallani liikennevaloissa odotellessani vaan oli pakko liikkua koko ajan kun asfaltti oli TODELLA kuuma.
Paljan jaloin kävellessä tuntee myös nuo eri materiaalien ja paikkojen lämpötila erotkin. Varjossa maa on paljon viileämpää kuin auringossa. Samoin nurmikko on aina viileämpää kuin hiekka tai asfaltti. Tuollaisia ei tule monestikaan ajatelleeksi kun kulkee tunnottomat kengät jalassa ja aina jalkoihin kaikki tuntuu samanlaiselta. Olen itse jo aiemmin muutamia vuosia silloin tällöin kävellyt feelmax paljasjalka kengillä joten jalkani ovat jo sen myötä ehkä hiukan turtuneet ja hieroontuneet soralla, metsän juurakoissa ym. ym. Paljain jaloin kulkemisenhan sanotaan olevan terveellistä ja monessa paikassahan sitä nyt hehkutetaan, en tiedä onko se nyt, tai onko siitä tulossa jokin muoti ilmiökin. Itse olen huono diagnosoimaan itseäni, että onko tuo paljasjalka kävely millään tavalla vaikuttanut minuun. Eli itse en osaa sanoa millaisia terveysvaikutuksia sillä olisi, mutta suosittelen kyllä kaikkia kokeilemaan ei siitä ainakaan haittaa ole. Luonnollistahan se ihmiselle on kävellä paljain jaloin, muutenhan me olisimme syntyneetkin kengät jalassa :)
Omat feelmax kenkäni ovat alkaneet hajoamaan, pohjissa on jo pahoja reikiä ja kaikki lika menee sisään. Joten olen tässä jo hetken katsellut itselleni uusia paljasjalka kenkiä. Sopivia ei ole vielä tullut vastaan ja noiden hinnatkin ovat kyllä aika kovat. Siitäkin tulee mieleen että hinnoissa taitaa olla hiukan uutuuden viehätyksen ja muoti ilmiön lisää.
Itse olen ollut tyytyväinen Feelmaxeihin, aina miinus että ne ovat hiukan hiostavat kuumalla ilmalla. Urbaani orangin blogissa oli juttua Luguano paljasjalka kengistä ja muutenkin paljasjalka juoksusta jos jotain kiinnostaa. Nuo Leguanot näyttävät minun makuuni ainakin kuvissa rumilta. Merrell valmistaa myös paljasjalkakengiä ja varmasti monilta muiltakin valmistajilta löytyy. Kesä lämmin jatkuu vielä pitkälle syksyyn joten kaikki rohkeasti kokeilemaan paljasjalka kävelyä!

Alkuun se hiukan jalkapohjissa kipristelee mutta kyllä se siitä, kannattaa aloittaa nurmikolta tai uimarannan hienolta hiekalta, asfalttikaan ei niin pahalta tunnu.

tiistai 20. marraskuuta 2012

Nightwish - "I Want My Tears Back" live from the Hartwall Areena 10.11.2012.

Nightwish, Hartwall Areena 10.11.2012. Täällä sitä oltiin ja mahtavaa oli. Hyvä konsertti ja hyvä meininkin. Tässä vielä hyvä video:

Nightwish - "I Want My Tears Back" live from the Hartwall Areena 10.11.2012.

Linkki löytyi Nightwishin virallisilta sivuilta eli täältä: http://www.nightwish.com


maanantai 19. marraskuuta 2012

Ravintola Natalie (Tampere)

Alkuperäinen teksti 22.4.2012 - http://sienitukka.wordpress.com

Syömässä Ravintola Nataliessa:
Yllätyin positiivisesti. Ruoka oli erittäin hyvää, siinä oli makua ja annoskoko sopiva. Myös hinta kohdillaan, varsinkin kun kahvit/teet kuuluu hintaa (tästä plussa!).
Söin Ukrainalaista Lammaspataa (18e) todella hyvää, liha mureaa ja maut kohdillaan. Kaveri söi maksapannun (16e) joka myös oli erinomainen. Jälkiruoaksi tuli syötyä Mustaherukka-valkosuklaakakkua hyvänmakuinen tämäkin. Jälkiruoka annos kuitenkin mielestäni ehkä pieni pettymys hintaan nähden. Palvelu toimi hyvin, iloinen rento meininki. Ruuat tuli pöytään sopivassa ajassa niinkuin pitääkin. Ravintola on sisustettu slaavilaiseen teemaan voimakkailla ja tummilla väreillä. Jos haluaa varmanpäälle pelata niin ravintolaan kannattaa varata pöytä etukäteen, monesti ravintola on ihan täynnä läheisen teatterin takia. Varmasti itse tulen käymään uudemmankin kerran, suosittelen myös muille!

www.natalie.fi
Eat.fi - Natalie

sunnuntai 18. marraskuuta 2012

Ravintola Thai ja Laos (Tampere)

Päivitän hiukan tekstiäni samalla kun tässä siirrän sen tänne Bloggerin puolelle. Hyvin tuo pari vuotta vanha tekstini vielä pätee kyseiseen paikkaan. Monesti tuolta tulee haettua ruokaa mukaan eli Tampereen thai ruoka rintamalla tämä on mielestäni edelleen kärkipäätä. Tosin täytyy sanoa että tämäkin paikka on tässä vuosien varrella mennyt mielestäni huonompaan suuntaan. Eli pientä parantamisen varaa mielestäni olisi.
Ravintola on siisti ja palvelu erittäin ystävällistä. Ruoka kaipaisi ehkä parempia raaka-aineita. Mukaan otettaessakin annokset tuntuu olevan aika krouvisti tehtyjä.

Ravintola Thai & Laos, Näsilinnankatu 23 
http://www.thai-laos.fi/

Alkuperäinen teksti kirjoitettu 9.9.2010 - http://sienitukka.wordpress.com

Thai ruokaa Ravintola Thai & Laosista. Paikka siis sijaitsee Tampereella. Itämaisen ruuan ystävänä välillä tekee mieli thai ruokaa ja niinpä sitä tuli tänäänkin syötyä ja hyvää oli jälleen kerran. Kanaa vihreässä curry kookos liemessä ja naudanlihaa ja kasviksia osterikastikkeessa. Molemmat ihan hyviä. Parempaakin olen joskus syönyt muttei nuo huonoimmastakaan päästä olleet. Thaimaassa ei ole koskaan tullut käytyä joten aitoon thai ruokaan en voi milläänlailla verrata. Mutta näin Tampereen Thairuokapaikkoja kierrelleenä tuo Thai & Laos menee tällä hetkellä parhaiden joukkoon. Jos jollain on tietoa paremmasta niin kertokaa! Samoin minua kiinnostaa hyvät Thai ruoka reseptit.. vinkkiä tulemaan! Paikkana tuo ravintola on erittäin siisti ja sisustettu koristeellisin itämaisin kuvioin ja sisustus elementein. Palvelu paikassa oli miellyttävää ja ystävällistä. Niinkuin monesti tällaisissa paikoissa. Annokset myös valmistui nopeasti. Mukaan ottaessa hinnasta sai 30% alennuksen. Voin suositella ainakin oman kokemukseni perusteella tätä muillekin. Ainakin itse tulen täällä käymään uudestaankin. Vinkkejä hyvistä ruokapaikoista otetaan vastaa!

lauantai 6. lokakuuta 2012

Nightwish - ...näin tällä hetkellä

Nightwishin sivuille oli ilmestynyt oheinen kuva: ...näin tällä hetkellä.


Taitaa bändillä olla taas hyvä fiilis ja rento meno, taisi laulajan vaihto tehdä ihan hyvää!!

maanantai 1. lokakuuta 2012

Nightwish - Bye bye Anette Olzon

Ohhoh.. tämäpä olikin mielenkiintoinen käänne Anette Olzon jättää Nightwishin vai Nightwish jättää Aneten oli miten oli laulaja vaihtoon ja tietojen mukaan uusi laulaja on jo valittu ja nimi on Floor Jansen. Itselleni täysin tuntematon kuuluisuus mutta enpä seuraa musiikki maailmaa niin aktiivisesti. Näyttäisi Nightwishin tiedotteen mukaan olevan laulanut ReVamp ja After Forever yhtyeissä.
Täytyy varmaan hiukan tutustua naisen tuotantoon tarkemmin ja kuulostella millaista on luvassa. Hartwall Areenalla kun tuo loppuvuodesta sitten nähdään livenä. Tässä pikaisesti googletettu kuvanayte:


Ja jos lisää kuvia kyseisestä neitosesta haluat katsella niin tästä googlen kuvahakuun niin johan kuvia löytyy: Floor Jansen.

Youtube: After Forever - Energize Me - Youtube: After Forever - Emphasis - Youtube: ReVamp - Head Up High

Tästä Iltalehden artikkeliin: Anette Olzon lähtee Nightwishista.
Tästä Aamulehden artikkeiin: Nightwish lupaa että keikat eivät peruunnu: Anette Olzon ei ole enään yhtyeen laulaja
Tästä Iltasanomien artikkeliin: Nightwishin laulaja lähti yhtyeestä  ja  Hän on Nightwishin seuraava laulaja
Tästä MTV3:n artikkeliin: Anette Olzon katkaisi Nightwish-siteensä

Nightwish yhtyeen lehdistötiedote:


Yksi jakso Nightwishin tarinassa päättyi tänään. Nightwish ja Anette Olzon ovat päättäneet erota yhteisymmärryksessä.


Viime aikoina on tullut entistä selvemmäksi, että yhtyeen ja vokalistin tavoitteet ja päämäärät ovat ristiriitaisia. Tästä on seurannut näkemyseroja, jotka ovat niin perustavanlaatuisia, että emme ole kyenneet niitä korjaamaan.


Yhtyeellä ei ole aikomusta peruuttaa yhtäkään Imaginaerum World Tourin sovittua esiintymistä. Vokalistina kiertueen loppuun asti toimii hollantilainen Floor Jansen (ex-After Forever, ReVamp).
Yhtyeen motivaatio on tällä hetkellä kovempi kuin koskaan ja olemme täysin vakuuttuneita että tästä voi seurata ainoastaan hyvää kaikille osapuolille.
Olemme kiitollisia yhteisestä ajastamme ja ylpeitä kahdesta upeasta albumista ja hienoista keikoista, jotka teimme yhdessä.
- NIGHTWISH & Anette Olzon



Hartwall Areenalla nähdään 10. marraskuuta mikä on meininki Imaginaerum-elokuvan maailmanensi-ilta ja suurkonsertti!!!!

Nightwish Sauna Open Airiin 2013 8.6. Tampere - Finland!!!

torstai 20. syyskuuta 2012

Imaginaerum by Nightwish, Helsinki 10.11.2012

Olen ehkä hiukan myöhässä tämän artikkelini kanssa mutta kyllähän hyvästä kannattaa aina tietoa levittää jos joku ei vielä ole huomannut ja haluaa mukaan. Tosin äsken katseltuani lippu.fi:n sivuja taitaa olla niin että lippuja ei enään saa. Mutta asiaan...



Ote Nightwishin nettisivuilta:
NIGHTWISHIN IMAGINAERUM-ELOKUVAN MAAILMANENSI-ILTA JA SUURKONSERTTI HARTWALL AREENALLA 10. MARRASKUUTA


Nightwishin odotettu Imaginaerum-elokuva saa lentävän lähdön lauantaina 10. marraskuuta Helsingin Hartwall Areenalla. Yleisö saa samana iltana kokea sekä yhtyeen suurkonsertin että elokuvan maailmanensi-illan.


Maailmanlaajuisesti odotettu Nightwishin Imaginaerum on musiikkifantasia, joka henkii David Lynchin, Neil Gaimanin ja Cirque du Soleilin maailmoja. Elokuva on innovatiivinen yhdistelmä tarinaa ja musiikkia, eriskummallinen kertomus mielikuvituksen voimasta ja siitä, mikä elämässä on loppujen lopuksi tärkeintä.

Kanadassa kuvatun ja valmistuneen fantasiaelokuvan on ohjannut Stobe Harju ja tuottanut Solar Films. Imaginaerumin rooleissa esiintyvät myös Nightwishin jäsenet.

Tarina pohjautuu Nightwishin voimahahmo Tuomas Holopaisen villiin visioon, joka syntyi vuonna 2007 Dark Passion Play -albumin jälkimainingeissa:

”Tuumin tapoja viedä bändin jo valtavan kunnianhimoiseksi ja rönsyileväksi paisunutta ilmaisutapaa edelleen seuraavalle tasolle, ja tällöin syntyi halu kertoa rakkaudella ja pieteetillä valmisteltu tarina.”

Elokuvan valmiiksi saattaminen on Holopaisen mukaan ollut kokemusrikas ja haasteellinen matka, joka on vaatinut työryhmäläisiltä vuosien jopa epäinhimillisiin mittoihin venynyttä omistautumista:

”Kaikille jo tässä vaiheessa pohjattomat kiitokset. Olemme yhdessä saaneet aikaiseksi jotain innovatiivista, eriskummallista ja ajatonta.”, Holopainen toteaa.

Imaginaerum ensiesitetään Hartwall Areenalla 10. marraskuuta. Ennen elokuvan maailmanensi-iltaa esiintyy itse Nightwish, viimeistä kertaa Suomen maaperällä tänä vuonna. Imaginaerumin valtakunnallinen elokuvateatterilevitys alkaa 23. marraskuuta.

Elokuvan ensi-iltaa edeltävänä päivänä, perjantaina 9. marraskuuta ilmestyy elokuvan virallinen soundtrack Imaginaerum By Nightwish - The Score. Levyllä on 13 uutta kappaletta, jotka ovat Petri Alangon huikeita uudelleentulkintoja Imaginaerum-levyn kappaleista.

Nightwish-yhtye on myynyt maailmanlaajuisesti yli seitsemän miljoonaa albumia ja saanut yli kuusikymmentä kulta- ja platinalevyä, mikä tekee siitä kaikkien aikojen menestyksekkäimmän suomalaisen rock-yhtyeen.

Ohjaaja Stobe Harju kertoo elokuvasta: http://nightwish.com/fi/movie/news/230812

Tapahtuman tuotanto Solar Films Inc. ja Eastway Sound & Lighting Oy.


NIGHTWISH: Imaginaerum-elokuvan ensi-ilta ja konsertti
Hartwall Areena, Helsinki (Areenankuja 1)
La 10.11.2012 Ovet klo 18.00, konsertti klo 20.00 ja elokuva klo 22.15
Liput 59€ + toimituskulut

Lisätietoja kannattaa katsella www.nightwish.com ja lippuja myydään www.lippu.fi sivuston kautta.

Tällaista herkkua siis luvassa kaikille Nighwishin ystäville, itse jo lipun tuonne hommasin joten Hartwall Areenalla ollaan marraskuussa.