Näytetään tekstit, joissa on tunniste Suomi. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Suomi. Näytä kaikki tekstit

maanantai 4. heinäkuuta 2016

Iron Maiden - Hämeenlinna, Finland 29.6.2016

Iron Maiden ei petä koskaan!! Keli oli suotuisa ja paikkakin Katolan tapahtumapuistossa Hämeenlinnassa ihan ok. Joten mikäs sen parempaa kuin viettää aurinkoinen kesäpäivä nauttien Iron Maidenista ja muutamasta lämppäristä. Tässä hieman kuviani ja linkkeja muutamiin videoihin Youtuubiin. Hieman viiveellä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Stratovarius
Amon Amarth
Sabaton
Iron Maiden
Adrian Smith - Iron Maiden
Climb like a monkey
Eddie - Iron Maiden
Bruce

If Eternity Should Fail

The Trooper

Fear of The Dark


tiistai 23. helmikuuta 2016

Huomenna se alkaa - Iron Maiden The Book of Souls World tour!

Yes!, Vihdoinkin huomenna... Iron Maiden - The Book Of Souls World Tour starttaa 24.2.2016
Floridassa, Ameriikan maalla ja siitä päivä kerralaan kohti Kantolan tapahtumapuistoa Hämeenlinnassa 29.6.2016!!!  Onko liput jo ostettu ???


....Maiden, Maiden, Maiden!!!!

lauantai 16. tammikuuta 2016

Keittiön pojat suositteli! - Bistro Fabric, Tampere

Bistro Bar Fabric - ensimmäistä kertaa tuli pyörähdettyä syömässä täällä Tampereen Finlaysonin tehdasmiljöössä sijaitsevassa bistrossa. Paikkahan tuli jossain vaiheessa Höyry Pubin paikalle jos nyt oikein muista tuon pubin nimen.
Tyylillä remontoidut tilat mielytti silmää ja henkilökunto otti lämpimästi vastaan. Pöydän sai itse valita ja tilaa piisasi sillä paikka oli juuri vasta auennut joten ruuhkaa ei vielä ollut.

Naudan ulkofilepihvi - Fabric, Tampere
Itse valitsin listalta "Keittiön poikien suosittelemaa" naudan ulkofilettä. Kaveri otti muikkuja. Annokset saapui sopivassa ajassa ja annokset näytti hyvältä. Ehkä kuitenkin hieman pieniltä ja siltä tuntui myös annoksen syötyäni :) Naudanliha oli hyvää ja mureaa. Hyvä suola ja maku! Kyllä täällä paikassa lihaa voi toistekin tilata ainakin tämän perusteella. Muuten annos aika pelkistetty ranskalaisia ja hieman jotain lämpimiä kasviksia. Annoksessa hyvä suola. Omasta mielestäni monessa paikassa nykyään unohdetaan suola kokonaan!

Ruispaneroidut muikut - Fabric, Tampere
Kaverin muikkuannos ei ihan niin hyviä kommentteja saanut. Sen mitä itse hieman maistoin niin ihan ok maku omaan suuhuni. Kaverin mielestä muikut eivät olleet ehkä ihan tuoreita.. no mene ja tiedä. Molemmat annokset upposi kuitenkin suihimme.

Fabricin kaakaokeksi - Fabric, Tampere
Jälkiruuaksi otin vielä Fabricin kaakaokeksin jossa oli keksiä, valkosuklaamoussea ja kirsikkaa. Tämä annos oli kauniin näköinen ja hyvän makuinen. Nam!

Palvelu toimi ja oli ystävällista ja asiallista. Miljöö miellyttävä...  Ehkäpä palaamme jossain vaiheessa ottamaan uusinta kierroksen :)

Bistro Fabric
Itäinenkatu 5-7 (Siperia), 33210 Tampere

maanantai 2. marraskuuta 2015

Iron Maiden Konsertoi Suomessa 29.6.2016 ..YES!

Iron Maiden - The Book of Souls World tour 

Suomeen 29.6.2016 Paikka: Kantolan Tapahtumapuisto, Hämeenlinna

Lämppärinä: The Raven Age
Tästä esimakua: The Raven Age - Angel in Disgrace (Youtube)

Liput myyntiin 9.11. klo 9.00

Lisätietoja: www.ironmaiden.com - www.ironmaidenfinland.fi - Facebook Event

Suosittelen tutustumaan myös: www.rautaneito.com

Up The Irons!

keskiviikko 13. elokuuta 2014

Ravintola Maisa - Tampere

Hiukan syrjälle täytyi lähteä hyvän ruuan perään.. ulkomaille Teiskoon.. mutta täytyy todeta että kannatti! Ravintola Maisa - Maisansalo, Tampere. Jonkin matkaa Teiskon syrjäkulmille Maisansaloon ja sieltä löytyi todella mukavan oloinen vanhassa rakennuksessa oleva kesäravintola.

Kävimme ensimmäisen kerran syömässä alku ja pääruuat. Todella hyvää, hyvät kalat ruuat ja mureat pihvit. Pippuripihvi oli parasta mitä on pitkiin aikoihin tullut vastaan. Rentoa valkoisten pöytäliinojen meininkiä.
Pakko oli mennä kokeilemaan myös paikan SunnuntaiBrunssi. Eikä sekään pettänyt!
Brunssi oli saaristobrunssin nimellä ja tarjolla olikin aikalailla kalaa erimuodoissaan. Myös lihaa löytyi. Lämpimiä pääruokia brunssilla oli sekä liha että kala vaihtoehto. Ja toki myös jälkiruokaa löytyi.

Ruuat varmaankin hiukan vaihtelee sillä ainakin meillä oli osittain eri ruokia tarjolla mitä Ravintola nettisivuilla luki.

Brunssille kannattaa varata pöytä etukäteen, paikka oli aivan täyteen varattu kun me siellä olimme.
Sunnuntai Brunssi on vain kesäisin Vapusta - Syyskuun alkuun.

Suositten tätä ravintola lämpimästi!!  

Ravintola Maisa, Maisansalo - Tampere

keskiviikko 2. heinäkuuta 2014

FIMKrypto - Bittirahan huumassa :)

Lueskellessani Aamulehden nettisivuja törmäsin tällaiseen uutiseen: "Tästä haastaja Bitcoinille? Suomalaiset julkaisivat uuden kryptovaluutan, nyt maailmalle!" Artikkelia lueskeltuani piti tutustua tähän hiukan tarkemminkin. Näin Bittiraha aloittelijana en ymmärrä tästä systeemistä yhtään mitään. Sain kuitenkin ystävälliseltä "Sijoittajalta" muutaman bittiraha roposen  (Kiitos vain kuka sitten oletkaan) jolla pääsin edes hiukan testailemaan miten homma toimii. Jos joku on tutustunut tähän jo hiukan paremmin tai tietää mistä löytyisi selkeitä ohjeita ym. ym. selkeää tietoa niin olisin kiinnostunut. Minulle nämä kaikki Bitcoinit ym. ovat täysin outoja.

Toki minulle saa tehdä myös lahjoituksia FIMKrypto tililleni: FIM-UDFG-GXKD-HMJY-C58BK

Täytyypä tutustua tähän lisää ja kertoa kokemuksia myöhemmin lisää.

sunnuntai 23. helmikuuta 2014

50..100..200..250.. ruokapaikan rajapyykki ohitettu..

Ajattelin nostella tämän vanhan artikkelin tuolta vanhan Wordpress blogini puolelta tänne kärkeen ja muokata tähän vanhalle pohjalle ajatuksia ja mietteitäni...

Huh..huh.. huomasin tuossa taas, että onpas sitä tullut oltua ulkoruokinnassa aikas usein, kun EAT.FI sivuston arvostelu määräni ylitti jo 50 100 200 250 arvostelun maagisen rajan (tarkka määrä taitaa olla kirjoitus hetkellä 275 +/- ..jotain aina unohtuu). 250 paremmalla puolella mennään jo lujaa vauhtia. Tämä arvostelujen määrä on siis ERI tuokapaikkoja, eli tosiasiassa ulkona on tullut syötyä vielä paljon paljon enemmän. Ja vielä enemmän söisin mutta rahat ei riitä :(
Kaikenlaista on tullut tässä muutaman kesän/talven mittaan syötyä (kaikkihan alkoi siis kesällä 2010), joskus hyvää, joskus vähän huonompaakin. Kaikkien näiden syömisien jälkeen olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että kyllä oma tekemä ruoka on sitä parasta! Kunnon aineet ja omat pöperöt voittaa ravintoloiden ruuat.. sanoisinko melkeinpä aina. Kotona on myös se hyvä puoli että tietää varmasti mitä saa syödäkseen :)
Todella harvoin tulee ulkoruokinnassa vastaan erittäin hyvää ruokaa. Ruoka paikkoja on tullut koluttua jo parinsadan päälle ja Tampereelta oikeastaan vain Ravintola C:ssä, Ravintola Näsinneulassa ja Ravinteli Berthassa on tullut sellainen elämys, että tämä on HYVÄÄ! ..NAM! Todella monet ravintolat ovat aika mitään sanomattomia, hyviäkin ruokia on toki vastaan tullut mutta sellaisia jotka vievät kielen mennessään ja jäisivät jotenkin mieleen on todella vähän.
Tähän väliin täytyy sanoa, että suosittelen lämpimästi ja rohkeasti kaikkia kokeilemaan ja käymään useammissa eri ravintoloissa / ruokapaikoissa ja näin ollen saa erilaista kokemusta ja näkemystä paikkoihin. Saattaa huomata, että ei se lähiseudun ABC:n ruoka sitä parasta ollutkaan :) Kannattaisi myös kokeilla eri tyyliset paikat läpi, että huomaa mikä ero on sillä perus kebab/pizza paikalla ja sillä valkoisten pöytäliinojen Fine Dining ruualla.
Jotain ruokapaikkoja mitä tässä voi kehua/mainita tuon C:n, Näsinneulan ja Berthan lisäksi on Tampereen kauppahallin Neljä Vuodenaikaa, todella hyvät ruuat ja palvelu pelaa! Nepalilainen Katmandu on myös omasta mielestäni hyvä. Oma Kebab suosikkini taas on Punjab. Teemaravintolana täytyy mainita Viikinki ravintola Harald.
Suurimmaksi osaksi tulee käytyä Tampereen ruokapaikoissa, koska asun Tampereella. Mutta toki täytyy mainita myös mieleenjääneet elämykset Helsingin Ravintola Farangissa ja Gaijinissa.
 ..no EAT.FI sivuston innoittamana uusien elämyksien metsästys jatkuu, ehkäpä niitä hyviäkin …tai erittäin hyviä ruokia alkaa löytymään, ravintoloita missä ruokailla kyllä riittää. Ihmettelenkin usein tätä, miten paljon ruokapaikkoja ylipäätään onkin. Aluksi tuntui, että eihän Tampereella ole ruokapaikkoja paljon mitään mutta nyt itselläni on Eat.fissä jo yli 150 arvostelua Tampereen kohdalla. Eikä varmasti ole lähellekään kaikkia ruokapaikkoja koluttu.

Seikkailut jatkukoon… toivottavasti ehdin/jaksan myös brunsseille jotka ovat nyt viimeaikoina jääneet vähemmälle :(

Suosittelen myös kaikille muille kertomaan kokemuksiaan ruokapaikoista erilaisiin arvostelu palveluihin, www.eat.fi, www.yelp.fi, www.osuma.fi ja mitä kaikkia muita näitä onkaan. Kommentoiden ja palautetta antamalla parannamme ravintola maailmaa ja saamme parempaa ruokaa.. ainakin toivon niin!

sunnuntai 16. helmikuuta 2014

Maiden England 2014... Suomen keikkaa odotellessa.


Täytyy pientä Iron Maiden hehkutusta laittaa välillä tänne blogiinkin. Maiden England 2014 kierueen päiviä kun pikku hiljaa ilmestyy tuonne Iron Maidenin virallisille sivuille. Ikäväksemme siellä ei vielä näy Suomen keikkaa lainkaan :/ ...mutta toivo elää että tännekin keikka saataisiin, sitä odotellessa. Ruotsia ja Norjaa jo löytyy.
Itse toivoisin että sieltä tupsahtaisi jokin hallikeikka eikä mikään ulkoilma festari. Nuo kun ei oikein Suomen valoisassa kesässä toimi.

Mutta Iron Maidenia odotellessa voisi käydä pyörähtämässä ja fiilistelemässä Maiden UniteDin keikalla. Maiden UniteD keikkailee Suomessa maaliskuussa ja pyörähtää myös Tampereella Kustaa III:ssa.

Tästä Maiden UniteDin netti sivuille: www.maidenunited.com ja tässä suora linkki keikkasivulle

Bongasin myös tällaisen: MaidenFest 2014, Jyväskylä, Pub Katse, 3.5.2014 - www.maidenfest.fi

Harmi kun ei ole Tampereella, pitääköhän sitä lähteä Jyväskylään ;)

Maiden, Maiden, Maiden!!!

torstai 9. toukokuuta 2013

The Beast is Back - PAUL DI'ANNO (UK) - RUNNING FREE AGAIN TOUR 2012

Päivitys: 9.5.2013
Paul Di'Anno TÄNÄÄN Tampereen Jack The Roosterissa!! Liput on ostettu ja siellä ollaan illalla. Jack The Roosterin nettisivujen mukaan ajankohta olisi klo 22.30.

Päivitys: 16.9.2012

Välillä hiukan Maiden aiheistakin asiaa. Huomasin tuossa että PAUL DI'ANNO on tulossa pieni muotoiselle Suomi kiertueelle tänä vuonna. Keikkoja ainakin Helsinki, Tampere, Vaasa.
Lisätietoja löytyy ainakin täältä: www.sgg.fi
Lippuja näyttäisi saavan Tiketistä, tässä linkki Tampereen keikalle.

Tampereen Keikan tiedot: Jack The Rooster, Tampere (Huomaa eri paikka kuin alunperin, ei siis Yo-Talo)
To 09.05.2013 klo 16:00-04:00 Hinta 15 € Ikäraja K-18

Pe 10.05.2013 Helsinki
La 11-05.2013 Vaasa



www.pauldianno.com

Lainaus Tiketin sivuilta: (Jos joku ei tiedä kuka on Paul Di'Anno)
Paul Di'Anno tunnetaan alkuperäisenä Iron Maiden -yhtyeen energisenä solistina. Suomessakin useita kertoja kiertänyt Di'Anno saapuu jälleen kerran kolmen keikan minirundille. Oikealta nimeltään Paul Andrews oli levyttämässä kaksi ensimäistä Iron Maiden albumia. Vuonna 1980 Iron Maiden ja vuonna 1981 Killers levyjen jälkeen hänen uransa Maidenissa loppui.

The Beast is Back - Running Free Again Tour 2012 - Up The Irons!!

keskiviikko 23. tammikuuta 2013

IRON MAIDEN Suomeen 20.7.2013 - Helsinki, Olympia Stadion

Tulihan se sieltä vihdoin ja viimein... tieto Iron Maidenin virallisilta sivuilta.

IRON MAIDEN- Maiden England Tour, Helsinki - Olympiastadion - Lauantai 20.7.2013 !!!

+Special Guests: Amorphis (Bullet Ror My Valentine), Sabaton, Ghost
Liput: 68,50e/72,50e (Myyntiin 30.1.2013)




Linkkejä aiheeseen:
Rytmi: Iron Maiden tuo Maiden England -kiertueensa heinäkuussa Olympiastadionille
Helsingin Uutiset: Iron Maiden saadaan Suomeen heinäkuussa
Nyt.fi: Iron Maiden Suomeen heinäkuussa
Ilta Sanomat: Iron Maiden kesällä Helsinkiin - kovat lämppärit!
Rumba: Up The Irons, jälleen kerran! Iron Maiden tuo nyt Maiden England -kiertueensa Suomeen.
RadioRock: Heinäkuussa jysähtää: Iron Maiden tulee Suomeen
Lammaszine: Iron Maiden kesällä Helsinkiin
Sue: Iron Maiden Olympiastadionille
Iltalehti: Iron Maiden kesällä Suomeen

...Ja tottakai kaikkein ajantasaisimmat tiedot liittyen Iron Maideniin löytyy sivustolta: www.rautaneito.com

Up The Irons!

sunnuntai 23. joulukuuta 2012

Hyvää Joulua! Merry Christmas!

Hyvää Joulua kaikille! Merry Christmas!

Kohta on aatto ja päästään syömään ja mässäilemään oikein kunnolla. Itselläni alkaa olla jo laatikot ym. joulu ruoat aika hyvällä mallilla. Kinkku paistuu ensiyönä ja sitten syömään! Tarjolla ainakain ne perinteiset: Lanttulaatikko, Porkkanalaatikko, Imelletty Perunalaatikko, Rosolli ja Kinkku. Kylläpä joulun aika on sitten mukavaa!

Hyvää ja rauhallista Joulua kaikille. Nautitaan ja vietetään leppoisaa joulua!

lauantai 8. joulukuuta 2012

Talvi on tullut Tampereelle.

Talvi on saapunut Tampereelle jo jonkin aikaa sitten mutta tässä muutamia kuvia keskustan tuntumasta itsenäisyyspäivältä. Kyllä jäiset, lumiset pakkasmaisemat ovat upeita.





tiistai 20. marraskuuta 2012

Nightwish - "I Want My Tears Back" live from the Hartwall Areena 10.11.2012.

Nightwish, Hartwall Areena 10.11.2012. Täällä sitä oltiin ja mahtavaa oli. Hyvä konsertti ja hyvä meininkin. Tässä vielä hyvä video:

Nightwish - "I Want My Tears Back" live from the Hartwall Areena 10.11.2012.

Linkki löytyi Nightwishin virallisilta sivuilta eli täältä: http://www.nightwish.com


lauantai 6. lokakuuta 2012

Vaikuta kaupunkisi asioihin: Tampere

Monikaan kaupungin asukas ei välttämättä edes huomaa tai tule ajatelleeksi että kaupunkinsa tässä tapauksessa Tampereen asioihin voi vaikuttaa (tai ainakin voi toivoa niin) Nykyään tällainen vaikuttaminen ja kaupungin asioiden seuraaminenkin on helppoa internetin kautta.

Esim:

Valma-Valmistelufoorumi
Valman kautta voit esittää mielipiteesi Tampereen kaupungin käsittelyssä olevista asioista. Tavoitteena on taata kuntalaisille mahdollisuus vaikuttaa käsiteltäviin asioihin koko valmistelutyön ajan. Asioiden kommentointi onnistuu myös ilman tunnuksia. Klikkaa käynnissä oleva kysely auki ja jätä mielipiteesi!

Tällä hetkellä tuolla Valma-Valmistelufoorumin sivuilla on uusimpana asiana: "Kuinka korkeita rakennuksia keskustaan voitaisiin rakentaa?" jos olet Tampereen asukas tai muuten kiinnostunut Tampereen asioista niin kannattaa kertoa mielipiteensä ja toiveensa asian suhteen.

Mieluisa Tampere
Mieluisa Tampere on kaupunkitaideprojekti, jonka tarkoituksena on innostaa kaupunkilaisia osallistumaan viihtyisän ja elävän kaupunkiympäristön luomiseen. Millainen on sinun Mieluisa Tampereesi?

Kannattaa myös tutustua tähän mieluisa Tampere sivustoon, myös täältä voit vaikuttaa.


torstai 20. syyskuuta 2012

Imaginaerum by Nightwish, Helsinki 10.11.2012

Olen ehkä hiukan myöhässä tämän artikkelini kanssa mutta kyllähän hyvästä kannattaa aina tietoa levittää jos joku ei vielä ole huomannut ja haluaa mukaan. Tosin äsken katseltuani lippu.fi:n sivuja taitaa olla niin että lippuja ei enään saa. Mutta asiaan...



Ote Nightwishin nettisivuilta:
NIGHTWISHIN IMAGINAERUM-ELOKUVAN MAAILMANENSI-ILTA JA SUURKONSERTTI HARTWALL AREENALLA 10. MARRASKUUTA


Nightwishin odotettu Imaginaerum-elokuva saa lentävän lähdön lauantaina 10. marraskuuta Helsingin Hartwall Areenalla. Yleisö saa samana iltana kokea sekä yhtyeen suurkonsertin että elokuvan maailmanensi-illan.


Maailmanlaajuisesti odotettu Nightwishin Imaginaerum on musiikkifantasia, joka henkii David Lynchin, Neil Gaimanin ja Cirque du Soleilin maailmoja. Elokuva on innovatiivinen yhdistelmä tarinaa ja musiikkia, eriskummallinen kertomus mielikuvituksen voimasta ja siitä, mikä elämässä on loppujen lopuksi tärkeintä.

Kanadassa kuvatun ja valmistuneen fantasiaelokuvan on ohjannut Stobe Harju ja tuottanut Solar Films. Imaginaerumin rooleissa esiintyvät myös Nightwishin jäsenet.

Tarina pohjautuu Nightwishin voimahahmo Tuomas Holopaisen villiin visioon, joka syntyi vuonna 2007 Dark Passion Play -albumin jälkimainingeissa:

”Tuumin tapoja viedä bändin jo valtavan kunnianhimoiseksi ja rönsyileväksi paisunutta ilmaisutapaa edelleen seuraavalle tasolle, ja tällöin syntyi halu kertoa rakkaudella ja pieteetillä valmisteltu tarina.”

Elokuvan valmiiksi saattaminen on Holopaisen mukaan ollut kokemusrikas ja haasteellinen matka, joka on vaatinut työryhmäläisiltä vuosien jopa epäinhimillisiin mittoihin venynyttä omistautumista:

”Kaikille jo tässä vaiheessa pohjattomat kiitokset. Olemme yhdessä saaneet aikaiseksi jotain innovatiivista, eriskummallista ja ajatonta.”, Holopainen toteaa.

Imaginaerum ensiesitetään Hartwall Areenalla 10. marraskuuta. Ennen elokuvan maailmanensi-iltaa esiintyy itse Nightwish, viimeistä kertaa Suomen maaperällä tänä vuonna. Imaginaerumin valtakunnallinen elokuvateatterilevitys alkaa 23. marraskuuta.

Elokuvan ensi-iltaa edeltävänä päivänä, perjantaina 9. marraskuuta ilmestyy elokuvan virallinen soundtrack Imaginaerum By Nightwish - The Score. Levyllä on 13 uutta kappaletta, jotka ovat Petri Alangon huikeita uudelleentulkintoja Imaginaerum-levyn kappaleista.

Nightwish-yhtye on myynyt maailmanlaajuisesti yli seitsemän miljoonaa albumia ja saanut yli kuusikymmentä kulta- ja platinalevyä, mikä tekee siitä kaikkien aikojen menestyksekkäimmän suomalaisen rock-yhtyeen.

Ohjaaja Stobe Harju kertoo elokuvasta: http://nightwish.com/fi/movie/news/230812

Tapahtuman tuotanto Solar Films Inc. ja Eastway Sound & Lighting Oy.


NIGHTWISH: Imaginaerum-elokuvan ensi-ilta ja konsertti
Hartwall Areena, Helsinki (Areenankuja 1)
La 10.11.2012 Ovet klo 18.00, konsertti klo 20.00 ja elokuva klo 22.15
Liput 59€ + toimituskulut

Lisätietoja kannattaa katsella www.nightwish.com ja lippuja myydään www.lippu.fi sivuston kautta.

Tällaista herkkua siis luvassa kaikille Nighwishin ystäville, itse jo lipun tuonne hommasin joten Hartwall Areenalla ollaan marraskuussa.